شناسهٔ خبر: 32342374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

اختصاص ۱۶ پارکینگ و پارکسوار برای زائران نیمه شعبان در قم

قم - مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص ۱۶ پارکینگ و پارکسوار برای ایام نیمه شعبان در این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن میرهادی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری قم برگزار شد، گفت: مهمترین اقدامات شهرداری قم در ایام نیمه شعبان شامل ارائه خدمات مطلوب به زائران و شهروندان، تأمین ایمنی و امداد رسانی، توجه به حمل و نقل عمومی و کنترل و تسهیل امور ترافیکی و اطلاع رسانی و ارزیابی عملکرد و نظرسنجی می‌شود.

وی بیان کرد: کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی یکی از کمیته‌های تشکیل شده برای ایام نیمه شعبان امسال است که در این زمینه کمیته‌های ایمنی و امداد، حمل و نقل و ترافیک، اطلاع رسانی، نظارت، آمار و ارزیابی، انتظامی، تأمین مایحتاج، اسکان، فرهنگی و زیباسازی تشکیل شده است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: کمیته اجرایی همان ستادهای هشت گانه هستند که عمده فعالیت آنها در زمینه پارکینگ‌ها و پارکسوارها در ایام نیمه شعبان است.

وی گفت: پنج پایگاه اطلاع رسانی در این ایام به ارائه خدمات به زائران با تهیه نقشه پارکینگ‌ها می‌پردازند.

میرهادی اظهار کرد: ۱۶ پارکینگ و پارکسوار که ۲۰۰ هکتار را شامل می‌شود برای ایام نیمه شعبان در نظر گرفته شده که نزدیک به چهار هزار دستگاه اتوبوس و ۴۵ هزار دستگاه خودروی سواری را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه پنج مسیر برای حرکت خودروها به سمت مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است، افزود: امسال به جهت اینکه میدان ولیعصر جزو پروژه‌های عمرانی شهر است مسیر اول دسترسی به مسجد مقدس جمکران از جاده قدیم اصفهان به قم، بلوار غدیر، بلوار قاضی خرم آبادی به سمت جمکران است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: مسیر دوم از سلفچگان به قم، خیابان بیمارستان امام رضا (ع)، بلوار قاضی خرم آبادی به سمت جمکران و مسیر سوم بزرگراه جعفریه به قم، کمربندی امام علی (ع)، میدان ولیعصر (عج) و میدان بقیه الله و جمکران است.

وی ادامه داد: مسیر چهارم آزاد راه تهران به قم، آزادراه امیر کبیر، کیلومتر ۱۴، ایستگاه قطار محمدیه، بزرگراه خلیج فارس و جمکران و مسیر پنجم مسیر کاشان، ایستگاه محمدیه، شهرک لبن، خلیج فارس به جمکران است.

میرهادی بیان کرد: برای گستردگی پارکینگ‌ها و پارکسوارها مسئولیت هر یک از آنها با شهردار منطقه و جانشین معاونت خدمات شهری آن منطقه است.

وی با اشاره به انجام بلوک بندی پارکینگ‌ها افزود: خدمات رفاهی مانند سرویس‌های بهداشتی، خودروهای جمع آوری پسماند و نظارت در کلیه پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: سیستم یکپارچه آذین بندی مسجد مقدس جمکران و نورپردازی توسط شهرداری انجام گرفته شده است.

فعالیت ۳ هزار نفر از پرسنل خدمات شهری در نیمه شعبان

وی گفت: نزدیک به سه هزار نفر از پرسنل خدمات شهری در این ایام در ۲ شیفت ۱۲ ساعته به خدمت رسانی می‌پردازند و ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه در نظر گرفته شده است.

میرهادی ابراز کرد: در پارکینگ‌ها و پاکسوارها ایستگاه‌های شارژ موبایل برای خدمت رسانی بهتر به زائران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون مجوز ایجاد ۱۳۸ ایستگاه صلواتی صادر شده است که اکثراً مربوط به مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) هستند.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: هزار نسخه کارت رنگی برای پارکینگ‌ها و پارکسوارها در نظر گرفته شده است که در اختیار زائران برای شناسایی بهتر پارکینگ‌ها قرار داده می‌شود.

وی گفت: ستاد گمشدگان و پیداشدگان در ستادهای هشت گانه و پایگاه‌ها و مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.

افزایش ۱۵ درصدی تعداد سرویس‌های بهداشتی

میرهادی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی سرویس‌های بهداشتی در مسجد مقدس جمکران افزود: به منظور ارائه خدمات رفاهی مطلوب‌تر هزار و ۴۶۸ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر، بوستان‌ها و پیرامون مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده که ۳۳۲ چشمه تنها در پیرامون مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) واقع شده است.

وی بیان کرد: سامانه ۱۳۷ در ایام نیمه شعبان خدمت رسانی مطلوبی را به زائرین خواهد داشت.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: کمیته انتظامی به نظم شهری، جمع آوری متکدیان پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در گذشته فعالیت دستفروشان و سد معبر آنها منجر به مشکلات بسیاری برای زائرین می‌شد که امسال از ساعات اولیه مانع از ورود دستفروشان می‌شویم و محل‌های مشخصی را برای فعالیت آنها در نظر گرفته‌ایم.

میرهادی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه تأمین مایحتاج زائران نیز افزود: در این زمینه ۱۸ غرفه مایحتاج ضروری زائران در اطراف مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.

نظر شما