شناسهٔ خبر: 31947632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

پایان دو روز بارندگی شدید در کهگیلویه و بویراحمد/خسارت سنگین بارندگی‌ها به اراضی کشاورزی

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بارش‌های شدید و بی‌سابقه دو روز گذشته خسارت سنگینی را به شبکه آب روستایی دنا وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سامانه بارشی پس از دو روز بارش شدید باران در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه از جو استان خارج شده و مردم در این استان هوای کاملا آفتابی را شاهد هستند.

اما طی دو روز گذشته 362 میلی‌متر باران در قلعه‌رئیسی، 238 میلی‌متر در موشمی زیلایی، 225 میلی‌متر بابکان، 205 میلی‌متر چاه پازنان، 195.5 میلی‌متر در یاسوج، 179 میلی‌متر در سی‌سخت، 170 لنده، 136 کریک، 89 دوگنیدان، 85 دهدشت و 86 میلی‌متر بارش باران در چرام به ثبت رسید.

بارش‌های دو روز گذشته هر چند بی‌سابقه بود اما به جزء دو مورد خطرات جانی دیگری در پی نداشت البته خسارات زیادی به بخش‌ها، تاسیسات، ابنیه و ... وارد کرد.

در روزهای گذشته همه مسؤولان پای کار بودند و از آمادگی لازم برخوردار بودند و همین امر موجب شد تا در شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد جزء دو مورد خسارت جانی دیگری را شاهد نباشیم.

 

غلام‌محمد زارعی در همین خصوص گفت: بارش‌های روز گذشته در شهرستان بویراحمد و دنا بی سابقه و قابل توجه بود. شدت بارش‌ها موجب جاری شدن سیل و پر شدن مسیل شد که با حضور و آماده باش کامل مسولان استانی و شهرستانی تمهیدات لازم در مراکزی که با تهدید جانی و مالی روبه‌رو بودند اندیشیده شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نگرانی‌های مردم سرریز شدن سد شاه قاسم که ظرفیت 900 هزار متر مکعب آب را دارد بود که خوشبختانه آب‌گیری کامل شد انجام شد ضمن اینکه سد از ایمنی و پایداری لازم برخوردار است و مسولان آمادگی تخلیه اضطراری را داشتند.

 

وی عنوان کرد: در بازدیدهای روز گذشته از روستای پراشکفت و پریکدان که در مجاورت سد قرار داشتند سیلاب وارد منازل شده بود اما با کمک راهداران خارج و به مردم امدادرسانی شد.

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: طی سال‌های اخیر این حجم بارندگی بی‌سابقه بود در برخی مناطق بویراحمد 300 میلی متر و در یاسوج 200 میلی متر باران طی 36 ساعت باریده بود.

وی در خصوص بازدید از پل‌های استان از پریکدان تا پل مختار و پل مهریان گفت: تمهیدات لازم توسط مسولان اندیشیده شده بود و در یکی دو مورد مانند پل زردک که به دلیل حجم بارندگی، آب از پل عبور کرده بود در سایر موارد مشکلی نبود البته پل زردک به دلیل مقاومت بالایی که داشت پل تخریب نشد و برای ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی پل مسدود شد.

 

وی عنوان کرد:  آب شهر یاسوج از چشمه‌های بالا دست تامین می‌شد که عمده سرچشمه‌ها گل‌آلود شد که برای اصلاح شبکه آب مناطق یاسوج قطع شده بود.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره برق در صدد رفع مشکل آب بخش غربی یاسوج از رودخانه مهریان هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود.

نماینده بویراحمد و دنا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متاسفانه خسارت زیادی به شبکه آب روستایی دنا وارد شده که به دنبال حل مشکل آب مردم در این مناطق هم هستیم.

 

وی بیان کرد: بارش‌ها خسارت زیادی به اراضی کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و شیلات وارد کرده که در حال برآورد خسارت هستیم که جبران شود.

زارعی در پایان از آمادگی و حضور همه مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی قدردانی کرد و گفت: علی‌رغم اینکه شبکه برق دچار خسارتی شده بود اما برق مناطق به موقع وصل شد و مناطقی که با قطعی برق مواجه هستند در اسرع وقت رفع می‌شود.

انتهای پیام/82024

نظر شما