شناسهٔ خبر: 31940506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس:

سیل به شبکه آب روستایی شهرستان دنا خسارت سنگینی وارد کرد

یاسوج- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل به شبکه آب روستایی شهرستان دنا خسارت سنگینی وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلام محمد زارعی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از چند منطقه پرخطر شهرستان بویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می‌شود که هرچه سریع‌تر رفع مشکلات و ترمیم آسیب‌های ناشی از سیل را داشته باشیم.

زارعی با اشاره به آبگیری کامل سد شاه قاسم یاسوج، ابراز داشت: ایمنی و پایداری سد مناسب بوده و شیر تنظیم خروجی سد نیز مدیریت می‌شود.

زارعی با اشاره به ثبت بیش از ۳۰۰ میلیمتر بارش در برخی مناطق استان، عنوان داشت: ورود سیلاب به منازل در روستای پریکدان شهرستان بویراحمد را داشتیم که سعی شد مسیرهای ورود آب به منازل مسدود شود و کنترل سیلاب به سمت کانال‌های هدایت آب با بکارگیری تجهیزات راهداری را داشته باشیم.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: همچنین بازدیدهایی از پل‌های مختلف شهرستان بویراحمد انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

زارعی عنوان داشت: با توجه به سرریز شدن آب از روی پل زردک، این پل با در نظر گرفتن موارد ایمنی مسدود شد.

زارعی گفت: در مناطق تلخسرو و سرآبتاوه ورود آب به منازل را داشتیم و با بکارگیری تجهیزات لازم تلاش‌ها برای مدیریت شرایط و کاهش مشکلات انجام شد.

زارعی با اشاره به قطع آب برخی مناطق در شهرستان بویراحمد، ابراز داشت: با توجه به تأمین آب بخش زیادی از آب شرب شهر یاسوج از چشمه‌های بالادست، این چشمه‌ها به علت حجم بالای بارش و سیلاب، گل آلود شده و با تاکید بر رعایت بهداشت شبکه توزیع آب مناطق هدف قطع شد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه آب برخی از مناطق وصل شده است، عنوان کرد: تخریب پایه‌های برق و ترانس یکی از ایستگاه‌های انتقال و پمپاژ آب با پوشش تأمینی آب غرب شهر یاسوج عامل دیگر قطع آب بوده و تلاش می‌شود که تا قبل از ظهر چهارشنبه آب مناطق غربی نیز وارد مدار شود.

نظر شما