شناسهٔ خبر: 66361633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران: ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد آمار اهدا کننده عضو در کشور و به تبع تهران مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری در این زمینه صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی روز شنبه افزود: اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود و بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از هشت هزار فرد دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شوند.

وی با حضور در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو اظهار کرد: سلامت یک اصل و مساله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

نجفی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل های آموزش خود قرار دهد، گفت: یکی از راه‌های فرهنگ سازی درباره هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهادهای آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صدا وسیما می‌توانند کمک قابل توجهی داشته باشند.  

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کارت اهدای عضو ادامه داد: اهدای عضو سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت ولی دم نیاز است به همین دلیل انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مساله را در خانواده ها نیز ترویج کند.

نظر شما