شناسهٔ خبر: 31834351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دو هزار ميليارد ريال به شهرداريهاي کشور پرداخت شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - گناباد- ايرنا- عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از پرداخت دو هزار ميليارد ريال براي جبران کمبود و تامين درآمدهاي پايدار شهرداريهاي کشور خبر داد.

به گزارش ايرنا، حميد بنايي روز دوشنبه در شوراي اداري گناباد گفت: يک هزار و 280 شهرداري و 37 هزار دهياري در کشور با مشکلات متعدد مواجهند و نيازمند توجه بيشتر مسئولان ذيربط و دولتمردان مي باشند.
وي با اشاره به رويکرد کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي به تامين و جبران کسري درآمدهاي شهرداريها و دهياريها در کشور افزود: با هدف انسجام بخشي درآمدهاي پايدار اين بخش، کميسيون ويژه و مشترکي در مجلس تشکيل شده است.
وي اظهار داشت: در اين کميسيون با حضور نمايندگاني از کميسيون هاي اقتصادي، عمران، شوراها و امور داخلي، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مسائل و نحوه کسب درآمد شهرداري ها بررسي و آسيب شناسي شده است.
بنايي گفت: همچنين مسائلي مانند قانون نوسازي و اختصاص سهم 50 درصدي به شهرداري ‌‎ها از محل ماليات بر ارزش افزوده و لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري‌ ها در اين کميسيون مشترک مورد بررسي قرار گرفته است.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اتمام بررسي لايحه بودجه سال 1398 در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب توصيه هايي در زمينه اصلاح ساختار بودجه و توجه بيشتر به مسائل دفاعي در اين لايحه داشتند که طي چهار ماه آينده لحاظ مي شود.
فرماندار گناباد هم در اين مراسم از مديران اين شهرستان خواست با توجه به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي طي سال آينده از هر گونه جانبداري و ورود به دسته بندي هاي سياسي بپرهيزند.
حامد قرباني افزود: دولت دوازدهم و مسئولان دستگاههاي اجرايي گناباد در سال جاري با حمايت از فعالان اقتصادي و توليد کنندگان در شرايط تشديد تحريمهاي اقتصادي براي رونق اقتصادي منطقه و خودکفايي کشور تلاش کردند.
وي اظهار داشت: با توجه به افزايش سفر مسافران نوروزي و قرار گرفتن گناباد در مسير ورودي استان خراسان رضوي، مسئولان دستگاههاي اجرايي، ارگانها و بانکهاي مختلف اين شهرستان بايد براي ارائه خدمات بهينه به مسافران و گردشگران بکوشند.
شهرستان 89 هزار نفري گناباد در 287 کيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما