شناسهٔ خبر: 31831417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو هزار میلیارد ریال به شهرداریهای کشور پرداخت شد

گناباد - ایرنا - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پرداخت دو هزار میلیارد ریال برای جبران کمبود و تامین درآمدهای پایدار شهرداریهای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید بنایی روز دوشنبه در شورای اداری گناباد گفت: یک هزار و 280 شهرداری و 37 هزار دهیاری در کشور با مشکلات متعدد مواجهند و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط و دولتمردان می باشند.
وی با اشاره به رویکرد کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تامین و جبران کسری درآمدهای شهرداریها و دهیاریها در کشور افزود: با هدف انسجام بخشی درآمدهای پایدار این بخش، کمیسیون ویژه و مشترکی در مجلس تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: در این کمیسیون با حضور نمایندگانی از کمیسیون های اقتصادی، عمران، شوراها و امور داخلی، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مسائل و نحوه کسب درآمد شهرداری ها بررسی و آسیب شناسی شده است.
بنایی گفت: همچنین مسائلی مانند قانون نوسازی و اختصاص سهم 50 درصدی به شهرداری ‌‎ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ ها در این کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام بررسی لایحه بودجه سال 1398 در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه هایی در زمینه اصلاح ساختار بودجه و توجه بیشتر به مسائل دفاعی در این لایحه داشتند که طی چهار ماه آینده لحاظ می شود.
فرماندار گناباد هم در این مراسم از مدیران این شهرستان خواست با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی طی سال آینده از هر گونه جانبداری و ورود به دسته بندی های سیاسی بپرهیزند.
حامد قربانی افزود: دولت دوازدهم و مسئولان دستگاههای اجرایی گناباد در سال جاری با حمایت از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان در شرایط تشدید تحریمهای اقتصادی برای رونق اقتصادی منطقه و خودکفایی کشور تلاش کردند.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش سفر مسافران نوروزی و قرار گرفتن گناباد در مسیر ورودی استان خراسان رضوی، مسئولان دستگاههای اجرایی، ارگانها و بانکهای مختلف این شهرستان باید برای ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران بکوشند.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053

نظر شما