شناسهٔ خبر: 31833499 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جاده چهارخطه هراز تا سال 99 تکميل مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ساري-ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: طرح چهارخطه شدن هراز طبق برنامه ريزي تا پايان سال 99 تکميل مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد اسلامي عصر روز دوشنبه در حاشيه آيين افتتاح 10 کيلومتر ديگر از محور چهار خطه هراز در گفت وگو با خبرنگاران افرود: در حال حاضر حدود 30 کيلومتر از محور هراز چهار خطه نشده که 10 کيلومتر در ابتداي سال 98 و مابقي نيز در سال 99 تکميل و زير بار ترافيک قرار مي گيرد.
10 کيلومتر از جاده چهار خطه هراز که روز جاري با حضور وزير راه و شهرسازي زيربار ترافيک رفت از پارک جنگل تا تونل وانا به عنوان يکي از نقاط حادثه خيز و گره کور ترافيکي جاده هراز است.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: در مجموع در سال جاري حدود 800 کيلومتر از راههاي کشور چهار خطه شد و در سال آينده نيز براي تسهيل در تردد خودروها در کشور 300 کيلومتر آزاد راه احداث مي شود.
محور هراز 180 کيلومتر مسافت دارد که 105 کيلومتر از اين محور در حوزه استحفاظي استان مازندران قرار دارد و 75 کيلومتر در حوزه استحفاظي استان تهران است.
براساس گزارش رسمي تاکنون براي چهارخطه اين محور حدود 1400 ميليارد تومان اعتبار هزينه شد و براي تکميل آن نيز حدود 3 هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
اين محور به دليل نزديکي به تهران يکي از پرترافيک ترين محورهاي کشور محسوب مي شود به طوري که روزانه بين 40 تا 60 هزار دستگاه خودرو در آن تردد مي شود.
6982/1899
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما