شناسهٔ خبر: 31832618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی در مازندران ؛

بهره برداري از 10 کیلومتر دیگر از طرح چهار خطه کردن محور هراز

در آستانه شروع تعطیلات نوروزی 10 کیلومتر دیگر از جاده چهار خطه محور هراز امروز دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک قرار گرفت. .

صاحب‌خبر -

10 کیلومتر دیگر از جاده چهار خطه هراز زیر بار ترافیک رفتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران ، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح 10 کیلومتر دیگر از محور چهار خطه هراز ( از پارک جنگلي  تا تونل وانا) در گفت وگو با خبرنگاران گفت:  در حال حاضر حدود 30 کیلومتر از محور هراز چهار خطه نشده که 10 کیلومتر در ابتدای سال 98 و مابقی نیز در سال 99 تکمیل و زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینکه سه پل بزرگ باقی مانده در مسیر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: امیدواریم با پشتیبانی لازم صورت گیرد و طبق زمابندی این پروژه که مدت قرارداد اجرای آن ۳۰ ماه است تکمیل شود.

وی گفت: در سال آینده نیز ۱۰ کیلومتر از پل و تونل و جاده در محور هراز ساخت و چهاربانده می‌شود و تمام تلاش وزارت راه این است که مردم از جاده ایمن بهره مند شوند.

محمد اسلامی گفت : در مجموع در سال جاری حدود 800 کیلومتر از راههای کشور چهار خطه شد و در سال آینده نیز برای تسهیل در تردد خودروها در کشور 300 کیلومتر آزاد راه احداث می شود.

افزایش 15 درصد حجم سفرهای نوروزی/ عوارض بزرگراهها الکترونیکی شد
وزیر راه و شهرسازی، پیش بینی کرد که حجم سفرها در نوروز98 درمقایسه با سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یابد.
محمد اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل در سفرهای نوروزی و بهره گیری از خودروهای عمومی حدود 14 هزارو 400 دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف کشور ساماندهی کرده است.
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی برای جبران بخشی از هزینه های اتوبوس نرخ بلیت حدود 20 درصد افزایش و پس از پایان تعطیلات نیز به نرخ قبلی برخواهد گشت، افزود: برای قطارهای مسافربری نیز نرخ بلیت ها 15 درصد افزایش یافته و این نرخ نیز پس از پایان تعطیلات به نرخ قبلی بر می گردد.
وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد، که برای تسهیل در تردد مسافران نوروزی حدود 14 هزار راهدار و تا پایان تعطیلات نوروزی در سطح جاده های کشور حضور خواهند داشت.
اسلامی، همچنین به رانندگان توصیه کرد، با توجه به افزایش سفرهای نوروزی در سطح جاده ها با احتیاط رانندگی کنند تا بتوانند با دلخوشی و سلامت تعطیلات نوروزی را سپری تا مشکلی برای خود و دیگران ایجاد نکنند.
** الکترونیکی شدن پرداخت عوارض
وزیر راه و شهرسازی، از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در گیت ها در بزرگراههای کشور از28 اسفند خبر داد وگفت: این اقدام برای کاهش ترافیک، تسریع در تردد و جلوگیری از اتلاف وقت برای مسافران در گیت های عوارضی اجرا می شود.
اسلامی اظهار داشت: رانندگانی که از بزرگراهها تردد می کنند، تا پایان تعطیلات نوروزی مهلت دارند که هزینه این عوارض رابه صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز گفت: برای چهارخطه شدن 10 کیلومتر جاده هراز حدود 850 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
سید محمد نظری افزود: تاکنون حدود 75 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران چهار خطه شد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: همچنان حدود 30 کیلومتر از این محور برای چهارخطه شدن باقی است و در صورت تامین اعتبار این بخش نیز در سال آینده زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
نظری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل چهار خطه هراز را بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران کاهش ترافیک و سوانح رانندگی را از مزیت های چهار خطه شدن محور هراز دانست.
محور هراز 180 کیلومتر مسافت دارد که 105 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان مازندران قرار دارد و 75 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان تهران است.
این محور به دلیل نزدیکی به تهران یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور محسوب می شود به طوری که روزانه بین 40 تا 60 هزار دستگاه خودرو در آن تردد می شود.

<div id="video-display-embed-code_3300475"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2382022/3300475?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما