شناسهٔ خبر: 31820312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چگونه با مدیر مخالفت کنیم؟

قرار نیست همیشه موافق تصمیم‌ها و نظرات مدیران باشید. به هرحال ممکن است در مواردی با حرف‌های آنها موافق نباشید و بخواهید نظرتان را ابراز کنید و از این بترسید که نکند با شما برخورد شود. البته این ترس به جاست چون متأسفانه بیشتر مدیران از اینکه با آنها مخالف شود ناراحت می‌شوند اما شما می‌توانید به شکلی مخالفت‌تان را ابراز کرده و نظرتان را بگویید که به آنها بر نخورد! این دیگر هنر شماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران،  ممکن است از ابراز مخالفت بترسید و فکر کنید بهتر است با هر شرایطی کنار بیایید تا دردسری برایتان ایجاد نشود. این به معنای کوتاه آمدن است و شاید در ظاهر بدون دردسر کار کنید اما کوتاه آمدن همیشگی برایتان دردسر تازه‌ای ایجاد می‌کند. این روش باعث می‌شود به مرور دچار استرس احساسی شوید و نشانه‌های آن را در بدن‌تان ببینید. مسأله‌ای که سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. از طرف دیگر بعد از مدتی مدیران احساس می‌کنند شما توجهی به شرایط کار ندارید و درواقع مسائل مربوط به محیط کار برایتان مهم نیست و بی‌تفاوت هستید. یعنی به فردی تبدیل شده اید که می‌خواهد فقط ساعات کاری اش بگذرد. این تصویری است که با کوتاه آمدن همیشگی از خودتان به مدیرتان ارائه می‌کنید و بدون اینکه متوجه شوید کارتان را به خطر می‌اندازید چون مدیران به نیروهایی نیاز دارند که شرایط کار برایشان مهم است، به پیشرفت کار اهمیت می‌دهند و ایده‌های تازه دارند.به همین دلیل برخلاف تصورتان بهتر است نظرتان را ابراز کنید اما باید بهترین راه را برای بیان آن پیدا کنید.

   مهم‌ترین مسأله این است که برای مخالفت تان مدرک داشته باشید و مستدل حرف بزنید. با این کار به‌صورت منطقی حرف زده اید. البته یکی از راه‌های اینکه حرف‌تان را بزنید این است که کسانی را که با شما هم نظر هستند پیدا کنید. وقتی چند نفر باشید که نظر یکسانی دارید به حرف‌تان بیشتر توجه می‌شود و مخالفت‌تان هم منطقی‌تر است. این راه را هم دارید که واسطه پیدا کنید. یعنی مخالفت‌تان و نظرتان را به کسی بگویید که مورد اعتماد مدیرتان است و می‌تواند راحت‌تر این نظر را مطرح کند. اگر از نظرتان و صحت آن مطمئن هستید باید به نتایج مثبت بیان آن فکر کنید نه برخورد احتمالاً بد مدیرتان. روی هدفی که دارید تمرکز کنید.

   یکی از مسائلی که ممکن است مدیرتان پس از ابراز مخالفت با شما بد رفتاری کند مشکلاتی است که از قبل با هم داشته اید. این ذهنیت بد نمی‌گذارد حرف‌تان اگر درست هم باشد مورد توجه قرار بگیرد. مشکلات قبلی را هرطور شده حل کنید چون ابراز مخالفت باعث می‌شود مشکلی دیگر به مشکلاتی که بین شما و مدیرتان وجود دارد اضافه شود و او هم هرگز نظر شما و مخالفت‌تان را نخواهد پذیرفت.

نظر شما