شناسهٔ خبر: 31810420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد:

خدمات دهی ۹۰ پایگاه و پست امدادی هلال احمر در نوروز ۹۸ / پیش بینی سفر ۷ میلیون گردشگر به خوزستان

علی خدادادی گفت: ۹۰ پایگاه و پست امداد و نجات ثابت و موقت به مسافران نوروزی و زایران راهیان نور در مبادی ورودی استان خوزستان در نوروز ۹۸ خدمات رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ظهر امروز یکشنبه 26 اسفند ماه در نشست خبری طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اصحاب رسانه ضمن تبریک نوروز ۹۸، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان برای بهینه سازی شرایط سفر مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور که تجربه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را نداشتند خدماتی را در قالب طرح ایمنی و امداد و نجات نوروزی ارایه می دهد.

او گفت: پیش بینی می شود در نوروز ۹۸ بیش از هفت میلیون گردشگر در قالب مسافر نوروزی و زایر کارون های راهیان نور  به خوزستان سفر کنند.

خدادادی افزود: این موضوع باعث افزایش حجم سفرها به استان و تردد محورهای مواصلاتی و آمادگی هلال احمر برای ارایه خدمات امدادی به مسافران نوروزی و زایران راهیان نور می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر خوزستان در ایام نوروز ۹۸، ۴۴ پایگاه و پست نوروزی امداد و نجات برای ارایه خدمات امدادی به مسافران نوروزی و زایران راهیان نور راه اندازی کرده است که ۲۴ پست موقت و ۲۰ پست دایمی و در مبادی ورودی استان و در طول جاده ها و مسیرهای خوزستان مستقر شده اند.

او با بیان این که ۳۷ پست هم در مبادی ورودی استان مستقر هستند، توضیح داد: ۶۷۰ امدادگر و نجاتگر در این ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات، کار خدمات رسانی به مسافران را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: در کنار پایگاه ها، امدادسراها را داریم که به مسافرانی که دچار حادثه می شوند، خدمات رسانی می کنند.

خدادادی بیان کرد: دو درمانگاه نیز در یادمان های عملیاتی دفاع مقدس در فکه و دهلاویه و سه پست امدادی در نهر خین، گمبوعه و معراج شهدا به کاروان های زایران راهیان نور خدمات رسانی می کنند.

او افزود: همچنین طرح سحاب دیگر برنامه هلال احمر است که امدادگران از طریق دوچرخه به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی و زایران کاروان های راهیان نور از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند.

او یادآور شد: طرح فرشتگان رحمت که توزیع سبد غذایی میان نیازمندان از طریق خانه های هلال و با کمک خیرین و طرح نیابت که بازدید از مراکز نگهداری سالمندان و پدران و مادران خانواده شهدا است طرح های هلال احمر در حوزه داوطلبان هستند.

به گفته خدادادی سه جاده شادگان، بهبهان و ماهشهر براساس آمار عملیات امداد و نجات هلال احمر پر حادثه ترین جاده های استان در نوروز ۹۷ بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: ماهشهر با هشت عملیات نجات، شادگان با هفت عملیات نجات و بهبهان با ۶ عملیات نجات بیشترین آمار عملیات امداد و نجات را در نوروز ۹۷ داشتند که در مجموع ۶۳ عملیات می شود.

او تصریح کرد: به دلیل رفتارهای ترافیکی پر خطر در استان فرهنگ سازی و آموزش ایمنی از دوره پیش دبستانی به کودکان برای کاهش حوادث جاده ای ضرورت دارد.

به گفته خدادادی عامل انسانی مهم ترین علت تصادفات و حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما