شناسهٔ خبر: 31814396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد:

استقرار ۴۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای در ایام نوروز/ ارائه خدمات به مسافران در ورودی‌های خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲۰ پایگاه ثابت و ۲۴ پایگاه موقت در ورودی شهر ها و طول مسیر جاده ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ مستقر شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی در نشست خبری جمعیت هلال احمر که عصر امروز یکشنبه ۲۶ اسفندماه برگزار شد، در خصوص تبیین خدمات نوروزی این سازمان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر هر ساله در قالب طرح هایی، خدماتی برای رفاه حال مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور ارائه می کند.

وی با اشاره اینکه کسب تجارب سال های گذشته در بهبود ارائه خدمات نوروز پیش رو بسیار موثر بوده است، افزود: توانسته ایم علیرغم تنگناهای موجود، در بهبود وضعیت تجهیزات و استفاده از تجهیزات نوین موفق باشیم.

خدادادی با بیان اینکه خوزستان به دلیل شرایط ویژه با تهدیدات طبیعی و انسان ساز مختلفی مواجه است، تصریح کرد: باید نیروهای انسانی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای مواجهه با مخاطرات داشته و با افزایش ضریب آمادگی در کاهش خطر پذیری موثر باشند؛ همچنین لازم است مسئولین استان با برنامه ریز و بررسی های لازم شرایط کاهش خطرات برای مسافرین نوروزی را فراهم آورند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: وجود تعداد زیادی آثار باستانی ثبت شده جهانی و وجود یادمان های دفاع مقدس در خوزستان موجب تردد خیل کثیری از مسافران نوروزی به این استان میشود که آمادگی ارگان های مختلف امدادی را می طلبد.

خدادادی با اشاره به اینکه خوزستان در کنار جذابیت های طبیعی که دارد مناطق پر خطر زیادی را نیز در خود جای داده است، اظهار کرد: عدم اطلاع از شرایط منطقه ای زمینه ساز مخاطراتی است که با آگاهی بخشی مناسب می توانیم در کاهش صدمات و تلفات جانی و مالی مؤثر باشیم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نگاهی بشر دوستانه، داوطلب و جوان محور در ارائه خدمات در حوزه های مختلف دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان، بیان کرد: بیش از ۴۴ پایگاه امداد و نجات شامل ۲۴ پست موقت و ۲۰ پست ثابت در ورودی شهر ها و طول مسیر جاده ها به فواصل مختلف و ۳۷ پست ایمنی و سلامت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ به مدت ۲۲ روز مستقر شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۷۰ نفر از نیروهای امداد و نجات با کلیه تجهیزات در این پایگاهها حضور دارند، همچنین تیم های سیار طرح سحاب ( گشت زنی با دوچرخه) خدمات لازم را به مردم و مسافران ارائه می دهند.

خدادادی در خصوص پایگاه های امداد و نجات ساحلی تصریح کرد: در سه شهر شوشتر، خرمشهر و دزفول پایگاه های انداد و نجات ساحلی دایر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص دیگر خدمات جمعیت هلال احمر، گفت: استراحت گاهها و امدادسراهایی برای ارائه خدمات به مسافران در راه مانده در نظر گرفته شده است، همچنین داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۲ درمانگاه در مناطق فکه و دهلاویه و ۳ پست امداد درمانی در مناطق نهر خیر خرمشهر، معراج شهدای اهواز و گمبوعه آماده ارائه خدمات به مسافران و مردم استان خواهند بود.

وی با تاکید بر تاثیر آموزش رانندگی از پایه های ابتدایی عنوان کرد: " driving school " یا آموزش رانندگی از پایه ابتدایی به کودکان کمک شایانی در بهبود رفتار و آموزش رانندگی در جهت فرهنگ سازی خواهد کرد که نیاز است مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

در ادامه این نشست علی پهلوان معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص هفتمین دوره طرح ملی دادرس( دانش آموز آماده در روز های سخت) که با همکاری آموزش پرورش انجام شده است، تصریح کرد: این طرح در ۴۰۱ کانون دانش آموزی هلال احمر، ۲۱۰ مدرسه دخترانه و ۱۹۱ مدرسه پسرانه در ۳۲ منطقه آموزش، پرورش، ۲۳ شهرستان استان توسط ۱۱۰ نفر از مربیان با تجربه طرح ملی دادرس به بیش از ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر از ابتدای مهر  ماه تا پایان سال جاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: آموزش های طرح ملی دادرس( دانش آموز آماده در روزهای سخت) در ۸ محور، پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی-ریوی، خونریزی، پانسمان، بانداژ، شکستگی، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، آشنایی با تاریخچه اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، در راستای افزایش توان امدادی دانش آموزان ارائه شده است.

پهلوان در خصوص طرح ملی پیمان نیز اظهار کرد: پیشگیری موثر از اعتیاد در راستای افزایش نشاط اجتماعی با ۵۵ مربی آموزش دیده اجرا شده است.

وی در خصوص دوره بومینو تصریح کرد: در راستای اجرای بند ۲ ماده یک تفاهم نامه جمعیت هلال احمر با سازمان امور اجتماعی کشور در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و لزوم اشتغال جوانان با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی، ترویج مهارت های کارآفرینانه کمک به معضل اشتغال و توسعه کسب و کارهای نوپا و نوآورانه سازمان جوانان جهت تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان اقدام به برگزاری رویدادهای کارآفرینی و تربیت مربی کارآفرینی در سه دوره جداگانه در ۱۰ استان کرده است.

معاونت جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص کمپین بهرفت ( بهبود رفتار ترافیکی) عنوان کرد: این طرح مقطعی و در ایام نوروز اجرا می شود که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود، همچنین طرح های نوروزی ایستگاه سلامت، فضای دوستدار کودک، چادر خدمات دهی جوانان، کمپین نه به تصادفات جاده ای و خیمه های نماز همگی در جهت افزایش ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اجرا می شود‌‌.

صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه اظهار کرد: ۴۴ آمبولانس و ۱۸ خودرو نجات در ۴۴ پایگاه امداد و نجات نوروزی برای ارائه خدمات به مردم حضور دارند.

وی افزود: همچنین ۶ جت اسکی و ۵ قایق نجات نیز در پایگاههای امداد و نجات ساحلی شهر های خرمشهر، دزفول و شوشتر قرار دارند.

سلامت با تاکید این نکته که در بهار سال آینده به دلیل پیش بینی های هواشناسی و ذوب شدن برف ها شاهد وقوع سیل خواهیم‌ بود، گفت: باید آمادگی لازم برای مواجهه با این رخداد طبیعی را داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که بیشترین حوادث سال ۹۷ مربوط به حوادث جاده ای بوده است، خاطر نشان کرد: طی آمار جمعیت هلال احمر ۴۰۳ مورد حادثه جاده ای از اول فرودین سال ۹۷ تا کنون رخ داده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: ۱۲۹ مورد سیل و آبگرفتگی و ۱۰ مورد امداد هوایی و در مجموع ۲۵۸۴ مورد اعزام آمبولانس در حوادث داشته ایم.

وی پرحادثه ترین نقاط جاده ای در خوزستان را محور های منتهی به ماهشهر، شادگان و بهبهان خواند و گفت: ۸ عملیات رهاسازی در ماهشهر، ۶ عملیات در بهبهان و ۷ عملیات در شادگان در سال ۹۷ صورت گرفته است همچنین ۶۳ عملیات نجات در نوروز ۹۷ مربوط به حوادث جاده ای و ترافیکی بوده که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

در پایان، فتاحی، معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص طرح های ایام نوروز عنوان کرد: طرح فرشتگان رحمت به منظور توزیع سبدهای غذایی در بین خانواده های بی بضاعت مناطق محروم و طرح نیابت به منظور بازدید و ارائه خدمات به سالمندان در مراکز نگهداری سالمندان از طرح های این ایام است‌.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته جمعیت داوطلب هلال احمر خوزستان سال ۹۷ تصریح کرد: برگزاری بیش از ۸۵ کاروان سلامت در مناطق محروم، طرح نوید سلامت جهت دریافت کمک از شهروندان برای بیماران سرطانی و صعب العلاج، طرح ارمغان مهر به منظور حمایت از دانش آموزان و توزیع البسه، نوشت افزار و پوشاک در بین آنها، توزیع ۱۶۵ هزار بسته نان غنی شده در مناطق محروم از جمله این اقدامات است.

فتاحی با اشاره به مرکز هدایت حرکت های جهادی و خدمات بشر دوستانه خاطرنشان کرد: کلیه اردوهای جهادی با همکاری این مرکز برای ارائه خدمات بهتر از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، عمرانی، روحی روانی و ... هماهنگ می شوند همچنین این مرکز تا کنون موفق به ساخت ۵ واحد و تعمیر ۱۰ واحد مسکونی در روستای عین دو شده که این حرکت جهادی قابل تعمیم به کل کشور است.

معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان از طرح تشکیل بانک امانات تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: با مشارکت خیرین وسایل پزشکی مانند، عصا، واکر، ویلچر و تخت بیمارستان به صورت امانی در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد که نیاز است اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ نوع دوستی و تشویق به مشارکت های اجتماعی و خدمات داوطلبانه همکاری کنند.

WhatsApp Image 2019-03-17 at 9.41.55 AM(1)

WhatsApp Image 2019-03-17 at 9.41.55 AM(2)

WhatsApp Image 2019-03-17 at 9.41.55 AM(4)

WhatsApp Image 2019-03-17 at 9.41.55 AM(3)

خبرنگار: مریم جم

نظر شما