شناسهٔ خبر: 31815118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان مطرح کرد

خدمت‌رسانی 670 امدادگر در ۴۴ پست و پایگاه هلال‌احمر در ایام نوروز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال‌احمر خوزستان ۲۰ پایگاه ثابت دارد و اکنون ۲۴ پست موقت دیگر اضافه شد که مجموعاً 670 امدادگر در ۴۴ پست و پایگاه هلال‌احمر در استان خوزستان برای ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه، اظهار کرد: استان خوزستان به دلیل یادمان‌های دفاع مقدس به عنوان دانشگاهی برای افراد مختلف و همچنین به دلیل آثار ثبت‌شده تاریخی میزبان مسافران نوروزی است که در سال جاری پیش‌بینی حضور بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی و راهیان نور به استان خوزستان می‌شود و باید زمینه و آمادگی لازم وجود داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی در سال جاری، عنوان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی در شهرهای شوشتر، دزفول و خرمشهر هستند که برای هرکدام از این پایگاه‌ها یک فروند بالگرد هلال‌احمر قرار داده شد و در کنار پایگاه‌ها استراحتگاه و امدادسراهایی برای مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی افزود: 2 درمانگاه در فکه و دهلاویه برای ارائه خدمات به راهیان نور فراهم شده و همچنین ۳ پست امدادی درمانی در خرمشهر، معراج شهدای اهواز و گمبوعیه ایجاد شده است.

خدادادی با اشاره به تدارک ۳۷ پست در ورودی شهرها، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر از مسافران نوروزی و زائرین در استان خوزستان از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان، عنوان کرد: در نوروز ۹۷ محور‌های منتهی به شهرهای بندرماهشهر، شادگان و بهبهان به عنوان پرحادثه‌ترین محورهای خوزستان ثبت شدند که ماهشهر با ۸ عملیات نجات و رهاسازی، شادگان با ۷ عملیات و بهبهان با ۶ عملیات در رتبه‌های اول قرار دارند.

حضور  670 امدادگر در  ۴۴ پست و پایگاه هلال‌احمر خوزستان

صادق سلامت معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان در این نشست، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر خوزستان ۲۰ پایگاه ثابت دارد که در طی سال به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و در اکثر محورهای مواصلاتی خوزستان مستقر هستند ولی در این ایام به دلیل حجم تردد بالای کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی ۲۴ پست موقت دیگر اضافه شد که مجموعاً اکنون 670 امدادگر در  ۴۴ پست و پایگاه هلال‌احمر در استان خوزستان برای ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: پایگاه‌های هلال‌احمر عمدتاً در ورودی استان، یادمان‌ها و محل تردد کاروان‌های راهیان نور مستقر هستند و طرح نوروزی هلال‌احمر از ۲۵ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، عنوان کرد: به هر پایگاه امداد و نجات یک خودروی نجات و یک آمبولانس تعلق می‌گیرد که در مجموع ۴۴ آمبولانس و ۱۸ خودروی نجات با تجهیزات هیدرولیک در اختیار پایگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: ۶ جت‌اسکی در دزفول، خرمشهر، اهواز و شوشتر امدادرسانی می‌کنند و ۵ قایق نجات نیز در کنار جت‌اسکی‌ها کار امداد و نجات ساحلی را انجام می‌دهند.

سلامت با اشاره به آمار بالای حوادث جاده‌ای در خوزستان، اظهار کرد: در سال ۹۷ بیشترین حوادث متعلق به حوادث جاده‌ای با ۴۰۳ مورد بود و ۱۲۰ مورد ماموریت امداد و نجات برای سیل و آبگرفتگی و ۱۰ مأموریت هوایی برای پشتیبانی از سیل و جست‌وجوی افراد گرفتار در کوهستان انجام شد که مجموعاً ۲ هزار و ۵۸۴ مورد اعزام آمبولانس برای حوادث مختلف ثبت شد.

وی افزود: در مجموع در نوروز 97 حدود ۶۳ عملیات نجات در حوزه جاده‌ای و ترافیکی در استان خوزستان ثبت شد که بیشترین آمار حوادث را در نوروز ۹۷ به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/72065/

نظر شما