شناسهٔ خبر: 31359559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تجلیل از ۵۹ نفر برتر علمی کشور در جایزه سال بنیاد البرز

حوزه/ همایش علمی پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز صبح امروز با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی در محل تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، همایش علمی پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز، صبح امروز با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی در محل تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری، عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مسئولان و اساتید و شخصیت های علمی و فرهنگی حضور داشتند، از 59 نفر برتر علمی کشور که متشکل از ۵ دانشمند، ۴ مخترع، ۴۰ دانشجو و ۱۰ طلبه علوم دینی بود، تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این همایش، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد البرز به تبیین نحوه گزینش و انتخاب نخبگان برتر علمی پرداخت و گفت: انتخاب نخبگان برتر علمی کشور براساس ضوابط و معیارهای بنیاد البرز صورت می گیرد، بدین صورت که دانشمندان و مخترعین از سوی بنیاد علمی نخبگان، دانشجویان علوم پزشکی از وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان علوم پایه، مهندسی و علوم انسانی از وزارت علوم فناوری و تحقیقات، طلاب علوم دینی از مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه و دانش آموزان از اداره کل آموزش و پرورش هر استان انتخاب می شوند.

 گفتنی است، بنياد فرهنگي البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف كمك به اشاعه فرهنگ علمي كشور از طريق اعطاي جوایزی به نام "جايزه بنياد البرز" به دانشمندان، پژوهندگان و دانش‌آموختگان برتر ايراني، تاسيس گرديد و از آن سال تاکنون، جوایز با ارزشي را به افراد برگزيده اهدا نموده که این مهم طی سنوات اخیر در قالب همايش هاي ملی و استانی با حضور مسئولين كشوری و مقامات وزارتخانه ها و دانشگاه ها برگزار گردیده است.

هم اکنون بنیاد فرهنگی البرز تحت نظارت هیئت امنایی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به نیات مترقی واقف، ترویج و گسترش فرهنگ وقف علمی و همچنین تجلیل از نخبگان برتر علمی کشور فعالیت می کند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

نظر شما