شناسهٔ خبر: 31345130 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همایش ملی پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز برگزار می شود

همایش پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز با حضور مسئولين كشوری، مقامات دولتی، اساتید دانشگاه و شخصیت های علمی و فرهنگی، به همت بنیاد فرهنگی البرز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، همایش پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز که یکشنبه پنجم اسفندماه سال جاری از ساعت ۹صبح در سالن سوره حوزه هنری می شود، از ۵۹ دانشمند، مخترع، دانشجو و طلبه علوم دینی در سطح ملی باحضور مسؤولین دستگاه های مرتبط شامل سازمان اوقاف و امورخیریه؛ بنیاد ملی نخبگان؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه تقدیر به عمل خواهد آمد.


از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای این همایش می توان به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی  خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، دکتر جاسبی از برگزیدگان بنیاد البرز در دهه چهل و مهندس ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز اشاره کرد.


در این مراسم از ۵۹ نخبه برتر کشور شامل ۵ دانشمند، ۴ مخترع، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی، ۳۰ دانشجوی علوم پایه، انسانی و مهندسی و ۱۰ طلبه علوم دینی با اهدای جوایزی نفیس تجلیل می شود.


گفتنی است، بنياد فرهنگي البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف كمك به اشاعه فرهنگ [علمي] كشور از طريق اعطاي جوایزی به نام "جايزه بنياد البرز" به دانشمندان، پژوهندگان و دانش‌آموختگان برتر ايراني، به همت بزرگمرد خيرانديش، مرحوم حسينعلي البرز تاسيس گرديد و از آن سال تاکنون، جوایز با ارزشي را به افراد برگزيده اهدا نموده که این مهم طی سنوات اخیر در قالب همايش هاي ملی و استانی با حضور مسئولين كشوری و مقامات وزارتخانه ها و دانشگاه ها برگزار گردیده است.


هم اکنون بنیاد فرهنگی البرز تحت نظارت هیئت امنایی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به نیات مترقی واقف، ترویج و گسترش فرهنگ وقف علمی و همچنین تجلیل از نخبگان برتر علمی کشور فعالیت می کند.

نظر شما