شناسهٔ خبر: 31359410 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پنجاه و ششمین دوره اعطای جایزه ملی بنیاد البرز برگزار شد

71461

پنجاه و ششمین دوره اعطای جایزه ملی بنیاد البرز به منظور تجلیل از ۵۹ نخبه برتر کشور با حضور سورنا ستاری، و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز یک شنبه (۵ اسفند) در پنجاه و ششمین دوره اعطای جایزه بزرگ البرز که با حضور چهره‌های علمی کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اینکه این موقوفه چند دهه قبل با نیتی خالصانه و مبتکرانه تأسیس شده است اظهار کرد: زمانی که کلید این ابتکار زده شد کسی بر روی مقدمه آن کاری نکرده بود. سنت حسنه وقف یکی از سنت‌های است که در دین اسلام به آن تاکید ویژه‌ای شده است. خداوند چند چیز را می‌خرد که یکی از آنها همین وقف است.

خاموشی در ادامه با اشاره به این موضوع که دست خداوند است که وقف را از وقف کننده دریافت می‌کند و به همین دلیل است که می‌گویم وقف اجری ابدی دارد افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه برای موقوفات علمی تلاش‌ها و گام‌های زیادی برداشته است و ما به تبع دیگر سازمان‌ها تلاش‌های را در عرصه ترویج وقف علمی داشته‌ایم و معاونت‌های علمی و فرهنگی در سازمان اوقاف فعال‌تر از گذشته در بحث اختراعات و اکتشافات فعالیت می‌کنند تا از این طریق عموم مردم بهره بیشتری از وقف داشته باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وقف و به خصوص وقف علمی می‌تواند در زندگی مردم کاربرد بیشتری داشته باشد. ایران سرزمین گسترده‌ای است و اساتید به نامی دارد و این اساتید و محصلین می‌تواند مجمع علمی در کشور رقم بزند از همه محققین و دانشمندان تقاضای یاری داریم چرا که از این طریق پرچم ایران همواره بالا خواهد بود.

در ادامه این مراسم، ارشدی- مدیرعامل فرهنگی بنیاد البرز با بیان این مطلب که امروز شاهد اجرای امینانه یکی از واقفان علمی کشور هستیم گفت: او ۵۶ سال قبل تمام اموال خود را در حمایت از نخبگان، دانشجویان و دانش آموختگان وقف کرد امروز نیز جامعه ما بیش از گذشته به چنین موقوفاتی نیاز دارد

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که بنیاد فرهنگی البرز تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ دانشجو وام تحصیل و اشتغال کار پرداخت کرده و حدود ۴۶۵۰ جایزه حسن تحصیل به افراد اعطا کرده است، گفت: تا امروز نیز بنیاد فرهنگی البرز سه همایش علمی در تهران و ۸ همایش دیگر در استان‌ها برگزار کرده است که از جمله دستاوردهای آن اعطای جایزه البرز به طلاب و دانش آموختگان بوده است و در راستای ترویج وقف گام‌های را برداشته است. امروز نیز در این همایش بنا داریم از ۵۹ نخبه کشور که شامل ۵ دانشمند، ۴ مخترع، ۱۰ دانشجوی پزشکی، ۱۰ طلبه علوم دینی، ۴۰ دانشجوی علوم پایه انسانی و مهندسی تجلیل کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از برگزیدگان ۵۶ دوره اعطای جایزه بزرگ البرز که شامل دانشمندان برتر، مخترعین، طلاب دانشجویان علوم پزشکی و مهندسی و علوم انسانی بود توسط حجت‌الاسلام و مسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما