شناسهٔ خبر: 31335350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار سلامی:

فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمن را نا‌امید کرد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمن هرگاه در ما اراده ببیند سست می‌شود، خانه دشمنان ما عنکبوتی و در حقیقت معنا بسیار سست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین سلامی صبح امروز در گردهمایی بزرگ رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس در مصلای امام علی (ع) کرمان اظهار داشت: به تعبیر امام علی (ع) شما زینت ولایت شدید، دژ مستحکم اسلام و کسانی که برگزیده خدا بودید و خداوند شما را شایسته جهاد در راه خود قرار داد.

وی بیان داشت: مردان بزرگ لشکر 41 ثارالله، آن لشکر آسمانی با مردان بزرگش که به هر خطی می‌زدند، می‌شکستند، هنرشان فراری دادن دشمن و تعقیب او و به اهتزاز در آوردن بیرق اسلام بود، با فرماندهی دلاور و رشید، نام‌آور، مومن و سلحشور به نام سردار حاج‌قاسم سلیمانی که همانند ستاره‌ای در آسمان افتخارات دنیای اسلام و ایران می‌درخشد.

ایران به عنوان مظهر قدرت جهان اسلام در مقابل همه قدرت‌ها می‌درخشد

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: دفاع مقدس مولد فرهنگ شهادت و مقاومت بود و شهدا مظهر قدرت اسلام و ایران بودند، وقتی آنها شهید می‌شدند نه تنها قدرت اسلام، کم نمی‌شد که روح جدیدی بر پیکره امت جاری می‌شد و شهدا سازندگان اصلی عظمت و عزت و استقلال و اقتدار ما بوده‌اند.

سلامی با بیان اینکه فرهنگ شهادت تولید کننده قدرت است، زیرا در فضای نابرابر جنگ با قدرت‌های به ظاهر بزرگ چیزی که می‌تواند خاصیت این قدرت‌ها را از کار بیندازد، نهراسیدن از مرگ است، اظهار کرد: وقتی ملتی از مرگ نهراسد هرگز تسلیم دشمن نمی‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه شهادت فرهنگ پیروزی و نسخه تسلیم‌ناپذیری یک ملت است، عنوان کرد: وقتی ملتی بر این استوانه‌های عظیم تکیه می‌کند که استخوان‌هایشان ستون‌های مستحکم حفظ امنیت و استقلال و اعتبار و منزلت یک ملت است، هرگز شکست نمی‌خورد.

سلامی ادامه داد: هر چه ما امروز از استقلال و آزادی و کرامت، بزرگی، عزت، امنیت و آرامش و شکوه و پیشرفت در این جامعه می‌بینیم، حاصل خون شهیدان ما و جانبازی جانبازان ما و تحمل اسیران آزاده ما و نبرد شرافتمندانه رزمندگان ما است.

وی گفت: نه‌تنها این عزیزان در آن دوران کشور را از خطر شکست و نظام را از خطر فروپاشی و انقلاب را از خطر سیطره دشمن نجات دادند، بلکه امنیت را برای همیشه تاریخ این سرزمین به ارمغان آوردند.

سلامی تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس جنگ‌های بزرگی در سرزمین‌های پیرامونی ما در منطقه اتفاق افتاد، نظام‌هایی فروپاشید و ملت‌هایی آواره و سرزمین‌هایی ویران شدند، اما ایران آباد، آزاد، سربلند و مستقل باقی ماند، همچنان ایران به عنوان مظهر قدرت جهان اسلام در مقابل همه قدرت‌ها همچون خورشید می‌درخشد.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌توانست دشمن را در مقابل این ملت دست‌بسته، بی‌عمل، محتاط و بلاعمل باقی بگذارد، چون روح سلحشوری، فرهنگ جهاد و شهادت افزود: این فرهنگ برای ملت ما یک هویت ساخت که جهان آن را به رسمیت شناخت و آن ایستادگی، تسلیم نشدن، مقاوم بودن، سربلند بودن، مصمم بودن برای دفاع از هدف‌ها، آرزوها، آرمان‌ها و ارزش‌ها و مکتب، عزت، کرامت و شرافیت این ملت است.

فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمن را ناامید کرد

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس گفت: اگر شما نبودید که از هر رودخانه‌ای عبور کنید و صخره کوه‌ها را زیر پاهایتان بپیمایید و از میادین مین عبور کنید، جزایر مجنون را تصرف کنید و ... چه کسی می‌توانست عملیات خیبر و والفجرها و بیت‌المقدس را طراحی کند.

وی افزود: زنانی که غیرتمندانه فرزندان و همسرانشان را برای جنگ ترغیب و بدرقه می‌کنند، اگر چنین زنان و مردانی نباشند و نبودند با این همه دشمن، مدرن، صاحب قدرت و شکوه ظاهری، ملت ایران می‌توانست برابر همه جهان اینگونه بایستد؟

سلامی با اشاره به اینکه شهادت رمز حیات و رمز جاودانگی و راز شکست‌های پی در پی بر دشمنان ماست، گفت: الحمدالله این فرهنگ که هنر مقاومت ماست، بهترین ابزار ماست که عقبه ما را در هر جنگ و محیطی ممکن می‌کند، هنوز اگر بیش از نسل فداکار دوران جنگ در روح و جان جوانان ما جای نگرفته باشد، کمتر از آن نیست.

وی ادامه داد: ما تجربه داریم که فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمن را ناامید کرد و بر او تسلط یافت، پاسخ دشمن را در جنگ باید در میدان جنگ داد، ما تجربه داریم اگر در جنگ مقاومت را رها می‌کردیم و به مذاکره سیاسی روی می‌آوردیم آن مقاومت ناقص ما هرگز نمی‌توانست ما را در جنگ پیروز کند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: باید جنگ بر دشمن را در میدان خاتمه داد و آنگاه به سراغ میدان سیاست رفت، این یک تجربه بسیار دقیق و عمیق و انکارناپذیر است، دشمن هرگاه در ما اراده ببیند سست می‌شود، خانه دشمنان ما عنکبوتی و در حقیقت معنا بسیار سست است و این درس بزرگی است که شهدا به ما داده‌اند.

سلامی با بیان اینکه ما در سختی‌ها رشد کردیم، گفت: ما ملتی جنگ دیده هستیم، در میدان جنگ آزمون مقاومت داده‌ایم، ما هم ظرفیت‌های دشمن را در جنگ شناختیم و هم ظرفیت‌های خودمان را، پس وقتی از مقاومت سخن می‌گوییم آگاهانه حرف می‌زنیم.

برآورد ما از دشمن آگاهانه است

وی اظهار کرد: برآورد ما از دشمن آگاهانه است و می‌دانیم که دشمنان ما به زوال و ناتوانی در قدرت رسیده‌اند و ملت ایران در اوج اقتدار و قدرت نسبت به هر زمان دیگری هستند، اینها تجربه‌های میدان است، نه آرزوهای ذهنی ما و با همین برآورد امروز و تا آینده‌ای که به پیروزی نهایی برسیم در مقابل دشمنان خواهیم ایستد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما از 40 سال مقاومت در مقابل دشمنان درس گرفته‌ایم که با مقاومت زودتر، سریعتر و با هزینه کمتر و دستاوردهای بیشتری می‌توان به هدف‌های بزرگ رسید، اگر می‌خواهید سیاست‌های دشمنان را خنثی کنید و در میدان آنها بازی نکنید و از مکر و حیله آنان در امان بمانید، فقط باید در مقابل آنها بایستید و از هیچ چیز نترسید، چون خداوند با شماست.

سلامی با بیان اینکه مقاومت وحدت‌بخش و قدرت‌آفرین است و سازش با دشمن وحدت‌شکن و تضعیف کننده قدرت است، گفت: مقاومت ما را به نتیجه می‌رساند، ما در مقاومت هرگز به دشمن امتیاز نمی‌دهیم، اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم، ما جنگیده‌ایم تا فرهنگ و روح و ادبیات مقاومت را بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: قلوب ما مطئمن است و ما با قلب و ایمانمان می‌جنگیم و ایستاده‌ایم، مذاکره و سازش به غیر از تحقیر و کوچک شدن برابر قدرت‌های بزرگ هیچ ثمری ندارد اما مقاومت عزت‌بخش است.

سلامی با بیان اینکه چه‌قدر زمان طول می‌کشد تا هویت ملتی همانند عربستان که مقابل آمریکا اینگونه تحقیر شد که او را گاو شیرده نامیدند از صحنه ذهن‌ها پاک شود، گفت: همراهی با دشمن و قرار گرفتن در میدان او چیزی شبیه این معامله‌ای است که با رژیم آل‌سعود و ملت عربستان انجام شد.

برای حل مسائلمان جنگ گزینه نیست

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه در هر میدانی باید پاسخ دشمن را در همان میدان داد، وقتی ما را تحریم اقتصادی می‌کند ما در میدان اقتصاد به او پاسخ می‌دهیم، گفت: همه جهان بداند وقتی ما از شهادت سخن می‌گوییم به این معنا نیست که دشمن بر سر ما آتش ببارد، شهادت، تهاجم به سرزمین دشمن و کشتن اوست و در این راه کشته شدن برای ما ارزش است.

وی بیان کرد: ما در جنگ هم هرگز روی یک خاکریز نایستادیم و امروز هم وقتی از دفاع صحبت می‌کنیم دفاع در سطح راهبردی و کلان است، یعنی برای حل مسائلمان جنگ گزینه نیست، اما اگر گزینه دشمن جنگ بود، ما سرتاسر تهاجم می‌شویم.

سلامی عنوان کرد: پس همه بدانند معنای شهادت کشته شدن یک طرفه ما نیست، ما تا 10 نفر دشمن را نکشیم یک نفر از ما شهید نمی‌شود و این فرهنگ ماست، اگر دشمن فکر تهاجم کند ما سرتاسر تهاجم می‌شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز هم می‌گوییم با هیچ کشوری سر جنگ نداریم، اما در جنگ تحمیلی هم دیدید اکثر شهیدان ما در عملیات‌های تهاجمی ما کشته شدند و جانشان را برای حیثیت ملت از دست دادند تا به حیات جاودانه و طیبه برسند.

سلامی افزود: پس این را همه بدانند دفاعی بودن ما فقط در سطحی است که ما تیر اول را شلیک نمی‌کنیم، اما اگر کسی بخواهد تهاجم کند او را رها نمی‌کنیم، آغاز ممکن است با دشمن باشد، اما پایان حتما باماست.

وی بیان داشت: ما این جنگ اقتصادی را هم با آن تدابیر نورانی و هدایت‌های الهی و حکمت‌های رهبر عظیم‌الشأن کشورمان به فضل الهی در میدان اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های درونمان در میدان پاسخ می‌دهیم و دشمن را ناامید خواهیم کرد و به او نشان می‌دهیم که از هر مسیر و زاویه‌ای به سوی ملت ایران بیاید، غیر از شکست برای او ثمری ندارد.

سلامی گفت: ما قدرت خود را از ایستادگی به دست آورده‌ایم و امروز به صحنه نبرد با دنیای استکبار هم که نگاه کنید، شکوه و عظمت انقلاب را به زیبایی هرچه تمام‌تر می‌بینید و عجز و سرگردانی و ناتوانی در عمل را برای دشمنان می‌بینیم.

غلبه نفوذ ارزش‌های انقلاب به نفوذ سیاست‌های دشمن

وی ادامه داد: اگر آنها ناتوان نبودند، چرا از ما درخواست داشتند که نفوذمان را در منطقه خاتمه دهیم، پس نشان می‌دهد در این رقابت نفوذ بین ارزش‌های انقلاب و نفوذ سیاست‌های دشمنان، ارزش‌های انقلاب و اسلام غلبه یافته و جهان اسلام را بیدار کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: جهاد در همه سرزمین‌های اسلامی ریشه یافته و جوانان بیرق‌های جهاد را در دست گرفته و دشمنان اسلام و جهان اسلام را در قیامشان تحقیر می‌کنند و رژیم صهیونیستی را در قفس تنگ محبوس می‌کنند و از جغرافیای سیاسی جهان فراری می‌دهند.

سلامی با بیان اینکه ما از مشکلات عبور خواهیم کرد، زیرا ملت ما بزرگتر از مشکلات است، عنوان داشت: سلاح‌ها کارگر نیستند و حتما در میدان نبرد سلاح‌های ایران امروز، ایران 40 سال قبل نیست، بلکه ایرانی سرشار از قدرت متراکم برای شکست دادن دشمنان بزرگ است.

وی تصریح کرد: ما برای پیروز شدن قدرت‌سازی کرده‌ایم و این اراده ملت ماست، مادامی که ملت ایران در پرتو هدایت‌های نور ولایت مسیر خویش را طی می‌کند سعادتمند است.

سلامی گفت: نسخه سعادت ما در اراده عزم و ایمان باور و تحمل ماست، مقاومت ما در عرصه اقتصادی به مفهوم سکون و تحمل فشار یکجانبه دشمن نیست، مقاومت ما در عرصه اقتصاد، حرکت برای پیشرفت، تولید منفعت و ثروت و قدرت است.

وی با بیان اینکه مقاومت ما در عرصه اقتصاد به معنی ساختن ایران و ایجاد شغل و ایجاد ثروت و پیشرفت و رفاه بیشتر است، خاطرنشان کرد: با دانش، جوانان مجهزتر، رهبری حکیم و خردمند، دانا و الهی، شجاع و مدیر و مدبر، چیزی برای اول شدن، کم نداریم.

انتهای پیام/80017/ق/ق

نظر شما