شناسهٔ خبر: 31276097 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز عمليات اجرايي چند طرح صنعتي در کرمان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در سفر به استان کرمان از چند طرح صنعتي و معدني در شهرستان هاي شهربابک و رفسنجان ديدن کرد و همچنين عمليات اجرايي چندين پروژه با حضور وي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، در اين سفر يک روزه ، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشور، مديرعامل صنايع ملي مس ايران، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار کرمان، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماينده شهربابک، رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني و محلي، رضا رحماني را همراهي مي کردند.
**آغاز عمليات اجرايي بيمارستان جديد وليعصر (عج) شهربابک
عمليات اجرايي پروژه بيمارستان وليعصر (عج) شهربابک در محل ساختمان قديم اين بيمارستان امروز با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و هيات همراه آغاز شد.
بيمارستان جايگزين 150 تختخوابي وليعصر (عج) با اعتبار 150 ميليارد تومان با سرمايه گذاري مشترک شرکت صنايع ملي مس ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي احداث مي شود.
نماينده شهربابک در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: اين بيمارستان با حمايت شرکت ملي مس ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي احداث شد.
علي اسدي کرم با بيان اينکه کلنگ زني اين بيمارستان توسط وزير صنعت، معدن و تجارت در تاريخ ثبت مي شود و اميدواريم منشاء خير و برکت باشد افزود: فعاليت عام المنفعه در برخي مناطق کمتر برخوردار شهربابک توسط صنايع و معادن محلي ضروري است.
**بازديد و کلنگ زني معدن مس چاه فيروزه
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اين سفر از معدن مس چاه فيروزه بازديد کرد و اين معدن از سال 1384 اکتشاف و در سال 89 بهره برداري از اين معدن در شهرستان شهربابک آغاز شد.
تاکنون 86 ميليون تن باطله و سالانه هفت ميليون تن سنگ مس از اين معدن استخراج مي شود و ذخيره زمين شناسي اثبات شده معدن مس چاه فيروزه حدود 234 ميليون تن است.
معدن مس چاه فيروز از سال 95 با مشارکت و همکاري مشترک شرکت صنايع ملي مس ايران و ميدکو فعاليت مي کند.
خواسته مسئولان استان در اين بازديد شفاف سازي و اعلام ميزان منابع مالي اين معدن است.
عمليات اجرايي کارخانه تغليظ معدن مس چاه فيروزه نيز آغاز شد و اين پروژه با کارفرمايي شرکت توسعه صنايع و معادن گهر مس از امروز به مدت سه سال به مرحله بهره برداري مي رسد.
ذخيره قابل معدن کاري کارخانه تغليظ مس چاه فيروزه 120 ميليون تن سنگ سولفيدي با عيار 0.4 درصد و ظرفيت 100 هزار تن کنستانتره مس با عيار 25 درصد در سال براي اين کارخانه ذکر شده است.
**کارخانه کنستانتره مس ايجو شهربابک کلنگ زني شد
عمليات اجرايي کارخانه کنستانتره مس ايجو شهربابک به منظور فرآوري اين ماده معدني به کنستانتره توسط شرکت صنايع ملي مس ايران از امروز آغاز شد و تا 9 ماه آينده به مرحله بهره برداري مي رسد.
اين کارخانه با ظرفيت سه هزار تن در روز و در مرحله توليد به ميزان سالانه 18 هزار تن کنستانتره خواهد رسيد و اين طرح همچنين يک ميليون تن خاک مصرفي در سال برداشت مي کند.
با اجراي کامل کارخانه کنستانتره مس ايجو شهربابک براي 150 نفر اشتغال مستقيم و 300 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال زايي مي شود.
** کلنگ زني کارخانه توليد مس کاتد شهربابک
همچنين در ادامه اين سفر کارخانه توليد مس کاتد شهربابک با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت کلنگ زني و عمليات اجرايي اين کارخانه آغاز شد.
کارخانه توليد مس کاتد شهربابک به روش ترکيبي هيپ و تانک ليچينگ بوده و بکارگيري سيستم تراوا در پاشش هيپ به منظور بهينه کردن مصرف آب در اين پروژه و رعايت استانداردهاي زيست محيطي با همکاري دانشگاه هايتک کرمان و شرکت فرآوري فلات بابک به مرحله اجرا مي رسد.
کارخانه توليد مس کاتد با ظرفيت يکهزار تن در سال و اعتبار 530 ميليارد ريال در زميني به وسعت 27 هکتار در نزديکي شهربابک اجرا مي شود.
اين کارخانه طي 18 ماه به مرحله بهره برداري مي رسد و با اتمام پروژه براي 65 نفر اشتغالزايي ايجاد مي شود.
** بازديد از کارخانه اسيد مس سرچشمه
در پايان وزير صنعت، معدن و تجارت به شهرستان رفسنجان نيز سفر کرد و روند اجراي پروژه کارخانه اسيد مس سرچشمه را از نزديک مورد ارزيابي قرار داد.
پروژه کارخانه اسيد مس سرچشمه تاکنون 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا پايان امسال به صورت کامل به مرحله بهره برداري مي رسد.
افتتاح کارخانه اسيد مس سرچشمه و خاتون آباد براي نخستين بار طي بيش از 30 سال گذشته مس را به صنعتي سبز تبديل خواهد کرد و اين سرمايه گذاري هاي کلان و سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستاي نداشتن مغايرت بين صنعت با مسائل زيست محيطي است.
وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشور، مديرعامل صنايع ملي مس ايران و نماينده شهربابک در مجلس شوراي اسلامي عصر امروز (سه شنبه) کرمان را به مقصد تهران ترک کردند.
3029/7420
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما