شناسهٔ خبر: 31274877 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

جهت گیری وزارت صمت، حمایت از صنایع کوچک است

کرمان- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت گیری وزارت صمت در راستای احداث پروژه های جدید و کوچک با حمایت بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در بازدید از مجتمع مس سرچشمه در جمع خبرنگاران استان کرمان افزود: واحدهای کوچک می توانند توان، مدیریت و سرمایه مردمی را پای کار بیاورند و شرکت مس، آنان را با تضمین خرید محصولات تولیدی به قیمت روز، همراهی و پشتیبانی می کند. لذا مردم می توانند با خیالی آسوده در حوزه های صنعت و معدن سرمایه گذاری کنند.
وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که می تواند دولت را در افزایش تولید، اشتغالزایی و درآمدزایی یاری دهد، بازسازی معادن کوچک است، اظهار کرد: این سیاست امسال به صورت جدی در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
رحمانی با اشاره به سیاست های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تأکید کرد: شاه بیت برنامه های این وزارتخانه، حفظ تولید موجود است که در نهایت منجر به حفظ اشتغال می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین برنامه ما در سفر به استان کرمان، دیدار با صنعتگران و بررسی مسائل و مشکلات آنان بود و در این سفر راه حل هایی برای پیگیری، ارائه و با حضور صنعتگران جمع بندی شد.
وی ادامه داد: صنعتگران استان کرمان همچنین در تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی مشکلاتی جدی داشتند که باید به صورت ملی و استانی پیگیری شود و بانک ها نیز در این زمینه حمایت کنند.
رحمانی تصریح کرد: تأمین ارز واحدهای نیازمند واردات مواد اولیه، درخواست استمهال بانکی و مالیاتی از مشکلات صنایع و معادن استان کرمان است که بزودی پیگیری و رفع می شود.
وی با اشاره به بازدید از کارخانه اسید مس سرچشمه و خاتون آباد افزود: این پروژه در سرچشمه تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: افتتاح کارخانه اسید مس سرچشمه برای نخستین بار ظرف بیش از 30 سال گذشته، مس را به صنعتی سبز تبدیل خواهد کرد و این سرمایه گذاری های کلان و پیگیری وزارت در راستای نداشتن مغایرت بین صنعت با مسائل زیست محیطی بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: پیگیر هستیم که مناطق معدن خیز با سیاست اصولی جذب نیرو، تدارکات و منابع مالی خود را به استان ها بیاورند که موجب رونق در این منطقه ها می شود.
رحمانی ادامه داد: پیشرفت خوبی تاکنون در پرداخت حقوق استان ها توسط صنایع و معادن داشتیم که این پیگیری ها ادامه دار خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه صبح امروز(سه شنبه) با حضور در گلزار شهدای شهربابک نسبت به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کرد.
در این سفر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، مدیرعامل صنایع ملی مس ایران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
بازدید از طرح بیمارستان ولیعصر شهربابک، معدن چاه فیروز، کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه و کلنگ زنی کنستانتره مس ایجو، از دیگر برنامه های وزیر صنعت و معدن به شهرستان شهربابک بود.
7420 /1596

نظر شما