شناسهٔ خبر: 31182463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رونمايي از 3 سامانه هوشمند ارائه خدمات الکترونيکي با حضور مشاور رييس جمهور در کيش

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - با حضور دبيرشورايعالي مناطق آزاد و مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش از سه سامانه هوشمند ارائه خدمات الکترونيکي رو نمايي شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، در اين مراسم که چهارشنبه 24 بهمن با حضور دبير و مسئولان شورايعالي مناطق آزاد و مديرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کيش در مرکز همايش هاي بين المللي جزيره کيش برگزار شد از سه سامانه مديريت هوشمند، مديريت خدمات گردشگري و سامانه ثبت شرکت ها رونمايي شد.
اين سامانه ها با هدف تسهيل و تسريع ارائه خدمات و کاهش بروکراسي اداري به همت معاون توسعه مديريت و همچنين مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کيش راه اندازي شده است.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد دراين مراسم با اشاره به اينکه اين اقدام در راستاي تحقق دولت الکترونيک و در قالب طرح پنجره واحد خدمات الکترونيک انجام شده و در همه مناطق آزاد بر اساس زمان بندي اجرايي مي شود گفت: اجراي طرح پنجره خدمات الکترونيکي فضا را براي خلق فرصت هاي جديد فراهم مي کند و اين موضوع مستقيما با ذينفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پيدا کرده و آنها مي توانند تمامي خدمات ارائه شده توسط سازمان هاي مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه گري دريافت کنند.
وي اجراي اين سه سامانه را اقدامي ارزشمند توسط سازمان منطقه آزاد کيش برشمرد و ابراز اميدواري کرد جزيره کيش به عنوان منطقه پيشرو اين طرح ها را تکميل کند تا به ديگر مناطق آزاد نيز تعميم يابد.
مسعود توفيقي سرپرست معاونت توسعه مديريت سازمان منطقه آزاد کيش نيز دراين مراسم ضمن معرفي اين سه سامانه هوشمند به عنوان اقدامي ضروري در جهت حذف دخالت انساني، شفاف سازي امور و تسهيل و تسريع فرآيندها گفت: جزيره کيش همواره در بهره گيري از فضاي الکترونيکي و ارائه خدمات هوشمند پيشگام بوده است و با تلاش هاي انجام شده در سازمان منطقه آزاد کيش، راه اندازي اين سه سامانه گامي بزرگ در جهت ايجاد پنجره واحد الکترونيک است.
به گفته امير سوداگران مديرفناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کيش، سامانه مديريت هوشمند، شامل زير سامانه هاي اطلاعات مديريتي (MIS)، هوش تجاري (BI) و داشبورد مديريتي، به منظور فراهم کردن ابزارهاي هوشمند مديريتي در منطقه آزاد کيش طراحي و راه اندازي شده است. اين سامانه هوشمند، اطلاعات مديريتي مورد نياز را به صورت مکانيزه با برقراري ارتباط آنلاين با ساير سامانه ها و يا به صورت نيمه مکانيزه با در اختيار گذاشتن وب اپ براي ورود اطلاعات توسط صاحبان کسب و کارها جمع آوري مي کند و با استفاده از الگوريتم هاي هوش مصنوعي نسبت به پردازش و تحليل هوشمند اطلاعات اقدام و ابزارهاي مورد نياز براي مديريت هوشمند را در اختيار کليه ذينغعان قرار مي دهد.
وي در ادامه گفت:سامانه مديريت خدمات گردشگري کيش هم به منظور ساماندهي و تسهيل در ارائه خدمات گردشگري و فراهم نمودن فرصت يکسان و ايجاد بازار رقابتي براي فروش خدمات از سوي مراکز خدماتي، دفاتر مسافرتي و سامانه ها و اپليکيشن هاي آنلاين مجاز طراحي و ايجاد شده است و امکان خريد مستقيم و بدون واسطه براي مشتري را لحاظ نموده است.
ثبت شرکت ها به گفته مدير فناوري اطلاعات وارتباطات سازمان منطقه آزاد کيش سامانه ديگري است که با هدف مکانيزه کردن فرآيند ثبت شرکت هاي جديد و ايجاد تغييرات در شرکت هاي موجود طراحي و راه اندازي شده است. در اين سامانه با ديجيتال سازي پرونده هاي موجود و ورود اطلاعات شرکت ها در سامانه، ابزارهاي مديريتي و گزارش گيري مناسبي براي ارزيابي وضعيت شرکت ها فراهم شده است.

نظر شما