شناسهٔ خبر: 31170389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور مشاور رییس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح خط انتقال آب و رونمایی از سه سامانه هوشمند در جزیره کیش

نمایندگی هرمزگان

با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دکتر مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از چندین پروژه عمرانی و زیربنایی در جزیره کیش رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرکز پژوهشکده محیط زیست و نیروگاه خورشیدی جزیره کیش اولین پروژه افتتاح شده در این روز بود.

این پروژه در چهار بخش، شامل ساختمان پژوهشکده، نیروگاه خورشیدی، محوطه سازی بر اساس نمونه‌های گیاهی و المان‌های انرژی تجدید پذیر و همچنین موزه دیجیتال در زمینی به مساحت ۶۱۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳۵۰ متر مربع آماده بهره برداری شده است.

بنا به گفته مصطفی خانزادی، معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش این پروژه با بودجه‌ای معادل ۲۵۰ میلیارد ریال احداث گردیده است و برای انجام کارهای تحقیقاتی در اختیار سه دانشگاه فعال در جزیره کیش قرار خواهد گرفت.

افتتاح خط انتقال آب جنوب جزیره کیش

خط انتقال آب در منطقه جنوب کیش، حدفاصل میدان قشم تا میدان نوبنیاد، پروژه بعدی افتتاح شده توسط مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود.

بوسیله این خط لوله ١٥ کیلومتری، سیستم لوله کشی غرب، جنوب و شرق کیش به هم متصل شد و بدین ترتیب منطقه جنوب جزیره با هزینه‌ای بالغ بر ٧ میلیارد تومان به شبکه آب لوله کشی متصل شد.

این پروژه از اواخر سال ٩٦ آغاز و به همت و تلاش معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید.

بازدید از کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته

بازدید از کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته، دیگر برنامه دکتر بانک در سفر به کیش بود.

بنا به گفته مدیر این کارخانه، تولید بتن و قطعات بتنی پیش ساخته با کیفیت، استحکام و ماندگاری بسیار بالا، از برنامه‌های پیش رو در این کارخانه می‌باشد که می‌تواند نیازهای جزیره کیش را در این زمینه مرتفع سازد.

افتتاح هتل ۴ ستاره

هتل ۴ ستاره لیلیوم کیش نیز با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

بانک در مراسم افتتاح این پروژه اقامتی و گردشگری تاکید کرد: توسعه گردشگری کیش می‌بایست به شکلی باشد که بتوانیم با کشورهای دیگر، رقابت داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در طی سال‌های گذشته و امسال در کیش، این دستاوردها را حاصل اعتماد به بخش خصوصی و شرایط مناسب مناطق آزاد برای سرمایه گذاری دانست.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود که ما می‌بایست برای تمام اقشار گردشگر از جمله گردشگران مسن، جوان و … برنامه‌های ویژه و تخصصی داشته باشیم.

لازم به ذکر است که این هتل جز معدود هتل‌های هوشمند جزیره کیش است و با پوشش سراسری و یکپارچه اینترنت وایرلس در تمام طبقات و اتاق‌های هتل سعی در ارائه خدمات نوین هتلداری به گردشگران محترم دارد.

هتل لیلیوم همچنین تنها هتل جزیره است که از نسل جدید سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک کننده (VRF) بهره برده است.

ساخت بنای هتل از سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع آغاز شد. مراحل مختلف ساخت و تکمیل این پروژه بزرگ ۴ سال زمان برده است که در نهایت هتل بین المللی لیلیوم با زیربنای ۱۱۰۰۰ مترمربع شامل ۱۵۴ باب اتاق بصورت استاندارد، سوئیت یک خوابه، VIP و با ظرفیت ۵۰۰ تخت در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

رونمایی از سه سامانه هوشمند جزیره کیش

آخرین برنامه کاری مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به کیش، رونمایی از سه سامانه هوشمند جزیره کیش بود.

امیر سوداگران، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص این سه سامانه هوشمند گفت: سامانه مدیریت هوشمند کیش شامل زیر سامانه‌های اطلاعات مدیریتی (MIS) ، هوش تجاری (BI) و داشبورد مدیریتی، بمنظور فراهم کردن ابزارهای هوشمند مدیریتی در منطقه آزاد کیش طراحی و ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: این سامانه هوشمند، اطلاعات مدیریتی مورد نیاز را به صورت مکانیزه با برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه‌ها و یا به صورت نیمه مکانیزه با در اختیار گذاشتن وب اپ برای ورود اطلاعات توسط صاحبان کسب و کارها جمع‌آوری می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی نسبت به پردازش و تحلیل هوشمند اطلاعات اقدام و ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت هوشمند را در اختیار کلیه ذی‌نغعان قرار می‌دهد.

سوداگران در خصوص دومین سامانه هوشمند نیز تصریح کرد: سامانه مدیریت خدمات گردشگری کیش، بمنظور ساماندهی و تسهیل در ارائه خدمات گردشگری و فراهم کردن فرصت یکسان و ایجاد بازار رقابتی برای فروش خدمات از سوی مراکز خدماتی، دفاتر مسافرتی و سامانه‌ها و اپلیکیشن های آنلاین مجاز طراحی و ایجاد شده و امکان خرید مستقیم و بدون واسطه برای مشتری را لحاظ کرده است.

وی در خصوص سومین سامانه هوشمند نیز اضافه کرد: سامانه ثبت شرکت‌ها، بمنظور مکانیزه کردن فرآیند ثبت شرکت‌های جدید و ایجاد تغییرات در شرکت‌های موجود طراحی و راه اندازی شده است. در این سامانه با دیجیتال سازی پرونده‌های موجود و ورود اطلاعات شرکت‌ها در سامانه، ابزارهای مدیریتی و گزارش گیری مناسبی برای ارزیابی وضعیت شرکت‌ها فراهم می‌شود.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما