شناسهٔ خبر: 31091404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

95 درصد راه‌های روستایی زنجان آسفالته است/ افتتاح چندین پروژه‌‌ راه‌سازی روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان 95 درصد راه‌های روستایی آسفالته بوده و در تلاش هستیم 5 درصد دیگر نیز آسفالته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود بیات‌منش پیش از ظهر امروز در جریان افتتاح پروژه‌های شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز برای این ایام پروژه‎های متعددی را در نظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‎های افتتاحی امروز راه و شهرسازی استان مربوط به بهسازی و آسفالت راه روستایی «چلگان» است، اضافه کرد: طول این محور 5 کیلومتر و عرض محور 7.5 متر است و اعتبار هزینه شده برای آن 20 میلیارد ریال بوده و ساخت آن یک سال زمان برده است.

وی همچنین به افتتاح پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی «طاهرآباد» به طول 3 کیلومتر و عرض 7.5 متر اشاره کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه 12 میلیارد ریال بوده و ساخت آن از سال 1396 تا 1397 طول کشیده شده است.

بیات‌منش در ادامه از احداث 4 کیلومتر بزرگراه و 2 کیلومتر مسیر اصلی و اصلاح نقطه پرحادثه «مهترچای» خبر داد و افزود: طول این پروژه 6 کیلومتر و عرض آن بین 11 تا 25 متر است و برای احداث آن 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کلنگ‌زنی بهسازی و آسفالت راه چند روستا را نیز از دیگر پروژه‌های مناسبتی دهه فجر اعلام کرد و اظهار داشت: کلنگ‌زنی 102 کیلومتر راه با اعتبار 473 میلیارد ریال برای روستاهای «جارچی»، «فیله خاصه و دلکی»، «باغلوچه بیات»، «سلمانلو»، «سهرین»، «دگاهی»،«شیلاندر»، «ابرایم آباد»، «کلکش»، «مشکین»، «مشمپا»، «قزلجا» و «حبش» از پروژه‌های دهه فجر است.

وی در ادامه به آغاز عملیات بهسازی و احداث ساخت محور دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: طول پروژه ب775 + 25کیلومتر بوده و اعتبار مورد نیاز آن 350 میلیارد ریال است.

بیات‌منش همچنین به بهسازی و احداث قطعه چهارم مسیر زنجان- دندی «واریانت چایرلو» اشاره کرد و افزود: طول این پروژه 971+ 30 کیلومتر  بوده و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن 480 میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی امروز در دهه فجر تنها نمونه‌ای از دستاوردهای استان در حوزه راه‌سازی است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان 95 درصد راه‌های روستایی آسفالته بوده و 5 درصد دیگر نیز در آینده نزدیک آسفالته خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق40

نظر شما