شناسهٔ خبر: 30070929 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نیویورک تایمز فاش کرد

مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا درباره ایران، آمریکا، روسیه هک شد

نیویورک تایمز از دستیابی هکرهای ناشناس به مجموعه ای از اسناد و مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا درباره روابط با آمریکا، روسیه، چین و برنامه هسته ای ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گفته این رسانه آمریکایی، از سال ها پیش هکرها دست به کار شده و به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ کردند. آن ها موفق شدند هزاران کابل را فلج کرده و با دریافت اطلاعات ، محرمانه ترین مکاتبات این اتحادیه را فاش کنند.

شرکت «اِریا وان» مسئول تحرک‌های نفوذی در فضای مجازی، تاکنون  ۱۱۰۰ نوع اطلاعات درباره اسناد و مکاتبات هک شده از اتحادیه اروپا را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده است. اسنادی که بیانگر نگرانی‌های اتحادیه اروپا درباره دولت غیرقابل پیشبینی «دونالد ترامپ» و چالش های این اتحادیه دررابطه با روسیه و چین و همچنین خطر احیای برنامه هسته‌ای ایران است. به گفته بسیاری از محققان این حمله سایبری نگرانی ها برای مقابله با روسیه، چین و خطر پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران را دو چندان کرده است. 

به گفته شرکت اریا وان، تمامی این اسناد از یک شبکه ایمن کپی شده و سپس در یک سایت اینترنتی ایجاد شده از سوی هکرها منتشر شده است. به گزارش نیویورک تایمز، این اسناد اطلاعات مهم و استرارتژیکی را درباره تلاش اتحادیه اروپا برای درک «آشوب سیاسی در سه قاره» ارائه می‌دهد.

 

بخش از اسناد منتشر شده از سوی هکرها  به یادداشت‌هایی در رابطه با مکالمات اتحادیه اروپا با رهبران عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها باز می گردد. بخشی دیگر از اسناد نیز حاوی گزارش‌ دیپلمات‌های اروپایی در خصوص اقدامات و تحرکات روسیه با هدف تضعیف اوکراین است.

اسناد هک شده در خصوص برنامه هسته ای ایران نیز شامل اسنادی درباره مواضع اتحادیه اروپا در قبال ایران و حفظ برجام بعد از خروج آمریکا است. به گفته این شرکت امنیتی در فضای مجازی،  هکرها همزمان با نفوذ به مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا، به شبکه‌های سازمان ملل، وزرای خارجه و دارایی در سراسر جهان و همچنین فدراسیون کارگران آمریکا- نیز نفوذ کرده و بسیاری از اطلاعات و داده های محرمانه آن را در فضای مجازی منتشر کردند.

کلمات کلیدی

مکاتبات محرمانه اروپا

هک

برنامه هسته ای ایران

نظر شما