شناسهٔ خبر: 30010431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نشست خبری قائم مقام ستاد هفته بزرگداشت هفته پژوهش؛

۱۳۴ اثر پژوهشی در رقابت های تحقیقاتی معلمان / مشارکت ۵۳ هزار معلم در طرح اقدام پژوهشی

نشست خبری قائم مقام ستاد هفته بزرگداشت هفته پژوهش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بعد از ظهر امروز فرهادکریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پژوهش در  تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد اظهار کرد:  پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش  در دو بخش فعالیت می کند؛ بخش اول طرح های پژوهشی دانشگاهی و بخش دوم فعالیت  به عنوان بازوی پژوهشی آموزش وپرورش، لذا این پژوهشگاه در این حوزه در سراسر کشور فعالیت می کند.

 وی با اشاره به تشکیل شورای پژوهشی در آموزش و پرورش  و تاسیس پژوهشگاه  مطالعات آ موزش وپرورش گفت: برنامه های پژوهشی در سطح کشور در این پژوهشگاه انجام می شود و استان ها نیز در این زمینه فعال هستند.

کریمی از مشارکت ۵۳هزار معلم در طرح اقدام پژوهی خبر داد و خاطرنشان کرد: اقدام پژوهی گل سرسبد فعالیت های ما در پژوهشگاه است  در ۲۲سال اخیر حدود ۳۵۰هزار گزارش اقدام پژوهشی توسط معلمان انجام شده است.

وی گفت: در اقدام پژوهشی معلم پژوهش را به کلاس درس می برد و  برای رفع مشکلات آموزشی  پژوهش انجام می دهد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش تصریح کرد: ۱۳۴اثر از استان ها به تهران آمد  و از بین آنها  ۱۳اثر انتخاب و در روز ملی پژوهش از آنها تجلیل شد.

وی گفت: انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس ملاک هایی که دانشگاه تعیین می کند صورت می گیرد، در سال جاری نیز این کار به نحو احسن انجام شد.

قائم مقام ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش ادامه داد: گسترش فرهنگ پژوهش از سیاست های آموزش و پرورش است برنامه تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر برتر نیز در این راستا صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پایان نامه ها اظهار کرد: خرید و فروش پایان نامه ها معضلی است که متاسفانه در جامعه وجود دارد اما تلاش داریم از پایان نامه های واقعی تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه ایجاد پژوهشگاه ها که از سال ۷۴صورت گرفت حضور صاحب نظران و اساتید حوزه تعلیم و تربیت در این مراکز است.

 کریمی از وجود ۲مرکز پژوهشی و چهار پژوهشگاه در سطح کشور خبر داد و افزود: هرچند اغلب فعالیت های پژوهشی در مدارس است اما این موضوع را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه مطالعات، حلقه واسط بین پژوهشکده ها و دانشگاه هاو آموزش و پرورش است ، و در این زمینه تلاش می کند.

 رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش در خصوص  این سوال که فعالیت های آموزش و پرورش  تا چه میزان پیوست پژوهشی  دارد، اظهار کرد: مکلف هستیم همه طرح های آموزش و پرورش  پیوست پژوهشی داشته باشد اما ممکن است در یک موضوع هیچ پژوهشی وجود نداشته باشد.

وی گفت: راه ما اقدام پژوهشی است  بسیاری از معلمان در این طرح شرکت کردند و در قالب این طرح مسائل علمی کلاس را حل و فصل می کنند.

نظر شما