شناسهٔ خبر: 30002437 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد

شرکت ۵۳ هزار معلم در طرح معلم پژوهنده

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از شرکت ۵۳ هزار معلم در طرح معلم پژوهنده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده در سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: ویژگی هفته پژوهش امسال تقارن آن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که روز گذشته مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر برگزیده برگزار شد و 28 طرح برگزیده دانش‌آموزی تجلیل شد.

وی با بیان اینکه امروز از تندیس پژوهش رونمایی می‌شود، افزود: راه پژوهش از مدرسه می‌گذرد و به همین دلیل توجه به دانش‌آموزان پژوهشگر و معلمان پژوهنده مورد تأکید ماست.

کریمی ادامه داد: در این مراسم از ۳ پژوهشگر برتر، ۱۳ معلم برتر کشوری، برگزیدگان مجری‌های طرح‌های برتر، ۶ دانشجومعلم برتر و از ۳ تجربه مدیریت پژوهش تقدیر خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه ۱۳۴ طرح معلم پژوهشگر به تهران ارسال شد که از این تعداد ۱۳ طرح انتخاب شدند، گفت: امسال ۵۳ هزار معلم در طرح معلم پژوهشنده شرکت کردند. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اضافه کرد: برنامه معلم پژوهنده در آموزش و پرورش بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا این طرح به ارتقای نظام آموزش و پرورش کمک می‌کند.

 وی با بیان اینکه برنامه‌های تحولی در این حوزه به رشد سند تحول در آموزش و پرورش کمک می‌کند، گفت: در برنامه‌های پژوهشی باید به حضور معلمان توجه کنیم زیرا این معلمان در کف مدارس در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما