شناسهٔ خبر: 29984135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرزند مرحوم آیت الله حائری خبر داد:

فراخوان نخستین کنگره ملی علوم انسانی در شیراز رونمایی می شود / بزرگداشت آیت الله حائری با نام «آیت حکمت و اخلاق»

حائری شیرازی با اشاره به سخنرانی ۶ شخصیت ملی در مراسم سالگرد مرحوم آیت الله حائری شیرازی با نام «آیت حکمت و اخلاق» گفت: هدف از مراسم رونمایی از فراخوان نخستین کنگره ملی علوم انسانی با جایزه سالانه «تحفه محی الدین» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی حائری شیرازی» امروز (شنبه 24 آذر) در کنفرانس خبری تشریح برنامه های سالگرد آیت الله محی الدین حائری شیرازی با اشاره به تعامل دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس با جوانان و برگزاری مراسم سالگرد مرحوم آیت الله حائری شیرازی، گفت: جوانان گمنامی در حال تلاش هستند تا مراسمی در خور آیت الله حائری با عنوان «آیت حکمت و اخلاق» برگزار شود.

 

فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی با اشاره به خصلت های مختلف شخصیت مرحوم آیت الله حائری بیان کرد: دلیل انتخاب چنین عنوانی نیاز جامعه و محبوبیت آیت الله حائری از لحاظ اخلاقی در بین اقشار مختلف جامعه بوده، همچنین حکمت ایشان در بین علما کم نظیر بود.

 

وی افزود: اولویت اصلی ما در ابعاد شخصیت ایشان نظریه پردازی در علوم انسانی است که وی ۱۰ سال آخر عمر خود را صرف و وقف احیای علوم انسانی اسلامی کرد و در این همین راستا آیت الله میرباقری در مراسم سخنرانی می کنند.

 

حائری شیرازی با بیان اینکه در نظریه پردازی علوم انسانی اسلامی دچار کاستی هایی هستیم، تصریح کرد: اصلی ترین خصیصه مورد صحبت در مراسم همین موضوع است و پدرم در فقه و ادب هم ید طولانی داشتند که در این حوزه آیت الله ملک حسینی سخنرانی می کند.

 

وی با اشاره به تلفیق اخلاق و سیاسیت توسط مرحوم آیت الله حائری، متذکر شد: آیت الله ابوترابی فرد در این مراسم با موضوع اخلاق سیاسی و منش اجتماعی سخنرانی می کند و با توجه به اینکه مرحوم حائری عارفی همراه با سیر و سلوک اجتماعی و جهد و عاشق مردم بود در همین راستا حجت الاسلام مرتضی تهرانی در مراسم سالگرد صحبت می کند.

 

فرزند مرحوم حائری با بیان اینکه در این مراسم 6 سخنران ملی به ابعاد مختلف شخصیت مرحوم حائری می پردازند، گفت: ایشان اهل منش سیاسی بدون مرزبندی های سیاسی بود که تمام سلایق سیاسی را در برمی گرفت که این بعد شخصیتی ایشان را مهندس ضرغامی می پردازند و منش آزاداندیشانه اش را هم دکتر احمد توکلی تشریح خواهند کرد.

 

ویبا بیان اینکه مراسم ختم این عالم بزرگ پنجشنه شب در حرم شاهچراغ برگزار می شود، اظهار کرد: هدف اصلی این مراسم معرفی روحانی در طراز انقلاب است تا انگیزه ای برای سایر طلاب و روحانیون شود و تمام این همایش بعد از تجلیل از آیت الله حائری رونمایی از فراخوان کنگره علمی مقالات علوم انسانی با جایزه سالانه «تحفه محی الدین» است.

نظر شما