شناسهٔ خبر: 29978283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نخستین کنگره ملی "آیت و حکمت" در سالگرد ارتحال آیت الله حائری

نخستین کنگره ملی «آیت و حکمت» در سالگرد ارتحال نماینده اسبق ولی فقیه آیت الله حائری در استان فارس برگزار می شود‌.

صاحب‌خبر -

برگزاری نخستین کنگره ملی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، علی حائری شیرازی فرزند ایت الله حائری شیرازی در نشست خبری گفت: کنگره ملی آیت و حکمت از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 29 آذرماه در تالار حافظ آغاز به کار خواهد کرد و سخنرانان به تشریح ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله حائری شیرازی می‌پردازد .

وی سخنرانان این کنگره را آیت‌الله میرباقری، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام مرتضی تهرانی، مهندس ضرغامی و احمد توکلی اعلام کرد و افزود: این سخنرانان به تشریح ابعاد مختلف شخصیتی آیت‌الله حائری از جمله اخلاق و سیاست، منش متعالی اجتماعی، سیر و سلوک الی‌الله در راه خدمت به مردم، منش آزاداندیشانه و غیره خواهند پرداخت .

فرزند آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه احیای علوم انسانی اسلامی یکی از مهمترین اهداف آیت‌الله حائری بوده است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تحقق هدف آیت‌الله حائری و همچنین معرفی روحانی در تراز انقلاب اسلامی و پیرو ولی فقیه است .

علی حائری با بیان اینکه کنگره علمی آیت و حکمت با هدف احیا، نشر و گسترش علوم انسانی اسلامی از این پس هرسال در سالگرد ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی برگزار می‌شود، گفت: دبیرخانه این کنگره توسط دانشگاه آزاد شیراز راه اندازی خواهد شد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با راه اندازی دبیرخانه این کنگره علمی، جایزه سالانه "تحفه‌ی محی‌الدین" به مقالات برتری که سالانه به کنگره آیت و حکمت ارائه شود، تعلق خواهد گرفت.

فرزند آیت‌الله حائری شیرازی عنوان کرد: مراسم بزرگداشتی نیز برای آیت‌الله حائری شیرازی پنجشنبه 29 آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که سخنران این مراسم نیز آیت‌الله میرباقری خواهند بود .

سردار لطف‌الله یداللهی، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه علما وارثان انبیاء هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی سال‌های متمادی نماینده ولی فقیه در استان فارس بودند این کنگره با محوریت نهاد نماینده ولی فقیه برگزار خواهد شد .

وی با بیان اینکه برکات اخلاقی و معنوی آیت‌الله حائری نه تنها در استان فارس که در تمام کشور ساری و جاری بود، گفت: با وجود اینکه سن ایشان از سن مقام معظم رهبری بیشتر بود اما در عمل با تمام وجود از مقام عظمای ولایت تبعیت می‌کردند و این ویژگی ایشان باید الگویی برای جامعه باشد .

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است که در برگزاری تخصصی کنگره علمی آیت‌الله حائری ورود کنند، تاکید کرد: تفکر مرحوم آیت‌الله حائری می‌تواند برای مقابله با تهاجم فرهنگی رو به گسترش در جامعه ما به کار گرفته شود .

یداللهی بیان کرد: لازم است گروهی تشکیل شود تا تمام آثار مربوط به آیت‌الله حائری را از‌ سراسر کشور گردآوری و اینها را دسته‌بندی کند تا این روحانی عالم و متفکر و سالک و اخلاق محور هر چه بیشتر به جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/ب

برگزاری نخستین کنگره ملی "آیت و حکمت" در شیراز

برچسب‌ها:

نظر شما