شناسهٔ خبر: 29984598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس بیان کرد:

بزرگداشت علما باید مانند شهدا با برنامه برگزار شود

یداللهی گفت: برای بزرگداشتی علمایی مانند آیت الله حائری باید مانند شهدا برنامه ریزی کرد و در این راستا تمام دستگاه ها وظیفه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سردار لطف الله یداللهی» امروز (شنبه 24 آذر) در کنفرانس خبری تشریح برنامه های سالگرد آیت الله محی الدین حائری شیرازی با بیان اینکه علما وارثان انبیاء هستند، گفت: در رأس نظام، فقیه ولی و نمایندگان ایشان در شهرستان ها از علما هستند و مرحوم آیت الله حائری شیرازی نماینده رهبری بودند و در تمام استان ها شناخته شده اند.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس افزود: مرحوم آیت الله حائری شیرازی برای اینکه در شهرهای مختلف رسالت خود در حوزه فرهنگی را انجام دهد به جای هواپیما از ماشین برای سفر استفاده می کرد و مانند یک پزشک روحانی در گردش به طبابت می پرداخت.

 

وی با بیان اینکه کمتر فردی دارای چنین ویژگی هایی است، تصریح کرد: فلسفه تشکیل چنین برنامه هایی در دفتر نمایندگی نهاد رهبری سبقه فعالیت این عالم ربانی در نهاد است و نباید فراموش کرد که ایشان در هر رفتارشان درس بزرگی بود.

 

یداللهی با بیان اینکه مراسم سالگرد آیت الله حائری شیرازی در روز ۲۹ آذر در تالار حافظ برگزار می شود، خاظرنشان کرد: فکر نکنم ابعاد جهادی شخصیت ایشان را بتوان در این مراسم تشریح کرد، او مرد بزرگ و زاهدی بود که به خود سخت می گرفت تا برای مردم رفاه ایجاد شود و این سیره انبیاء و اولیاء است.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه شخصیت مرحوم آیت الله حائری شیراز مغفول مانده متذکر شد: وظیفه ماست تا با برگزاری چنین مراسم هایی به تبیین شخصیت ایشان بپردازیم، باید هر سال به یکی از ابعاد شخصیت ایشان پرداخته شود، شاید با این روش بتوان کتب درسی آموزشی از شخصیت ایشان تألیف شود.

 

وی گفت: از افکار مرحوک حائری می توان برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد، همچنین باید زمینه حضور پژوهشگران خارج از کشور برای بررسی شخصیت ایشان فراهم شود و برای علمایی مانند آیت الله حائری باید مانند شهدا برنامه ریزی کرد و در این راستا تمام دستگاه ها وظیفه دارند.

نظر شما