شناسهٔ خبر: 29937810 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوتاه از جهاد دانشگاهی

تهران- ایرنا- داخلی سازی محول فلزات گران بهای کاتالیست، راه ‌اندازی مرکز حفاظت الکترونیک، برگزاری کارگاه اتیسم، ایجاد کرسی‌ های تعاون و کارآفرینی، برگزاری کارگاه و انتشار کتاب ریاضیات مهندسی از تازه ترین رویدادهای جهاد دانشگاهی استان تهران و شهرستان ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، شرکت مگاموتور با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران موفق به داخلی سازی محلول فلزات گران بهای کاتالیست خودرو و بهره برداری از آن شد.
داود افشار معاون مهندسی شرکت مگاموتور با اشاره به کاربرد PGM (محلول فلزات گران بها) در ساخت کاتالیست خودرو که نقش اساسی را در کاهش گازهای آلاینده در خودروها دارد گفت: این محلول ها تاکنون از منابع محدود خارجی تامین می شد که با شروع تحریم ها و عدم امکان واردات، منجر به توقف مکرر خطوط خودروسازان می شد.
با اجرای موفقیت آمیز این پروژه داخلی سازی در مگاموتور ضمن عدم توقف خط، شاهد کاهش ارزبری قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.

** اطلاعیه آزمون استخدامی جهاددانشگاهی
جهاد دانشگاهی در باره برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌ های اجرایی اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه مواردی به متقاضیان شرکت در این آزمون استخدامی اعلام شده است.
موارد اطلاعیه به این شرح است: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و برگزارکننده آزمون از طریق این اطلاعیه اعلام می‌کند برخلاف برخی اخبار منتشره در فضای مجازی، فرآیند ثبت نام از متقاضیان شرکت در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرائی هنوز شروع نشده است. مرجع اطلاع رسانی در مورد زمان و نحوه ثبت نام و نیز مراحل مختلف اجرائی آزمون، جهاددانشگاهی است و راه های ارتباطی نیز سایت های اعلام شده در سایت این سازمان است.
بر اساس اطلاعیه جهاد دانشگاهی، جزئیات آزمون در زمان مقتضی از طریق رسانه های جمعی رسمی نیز به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. از متقاضیان محترم درخواست می شود اخبار آزمون را صرفاً از روش های فوق دنبال نموده و از تماس یا مراجعه حضوری به واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی خودداری کنند.

** راه ‌اندازی مرکز حفاظت الکترونیک
مرکز مانیتورینگ سامانه‌ های حفاظت الکترونیک به همت متخصصان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف طراحی، تجهیز و راه‌ اندازی شد.
حسینعلی حاجیلو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به ویژگی‌ های این طرح گفت: در اجرای طرح تجهیز و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ، با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی، حتی‌المقدور از تکنولوژی و توانمندی بومی استفاده شده است، به‌گونه‌ای که حداکثر بهره‌ گیری از توانمندی داخلی در بخش‌های دوربین‌ها، دستگاه‌های ضبط، گیت‌های ورودی، ایکس‌ری و نرم‌افزارهای کاربردی انجام شده است.

** کارگاه اتیسم در جهاددانشگاهی شهید بهشتی
جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، اولین کارگاه آموزشی «اتیسم، علائم و نشانگان» در روزهای 20 و 21 دی‌ماه برگزار می‌ شود.
پیش از برگزاری کارگاه آموزشی اتیسم، جلسه معارفه‌ای با ضرورت تغییر دیدگاه در حیطه تشخیص و ارائه خدمات اختلالات رشدی با تاکید بر دیدگاه زیستی روانی اجتماعی با محوریت: اولویت‌های مداخله‌ای (4 مداخله)، اندازه اثر مداخلات، مداخلات کلینیکال محور، مداخلات والد محور انتقال به جامعه در تاریخ 2 دی‌ماه برگزار می‌شود.

** ایجاد کرسی‌ های تعاون و کارآفرینی
مدیر اجرایی مرکز رشد جهاددانشگاهی استان هرمزگان از ایجاد کرسی های تعاون و کارآفرینی در این واحد خبر داد.
صدیقه مظفر با اعلام این خبر افزود: این کرسی ها در 20 آذرماه و به همت مرکز رشد واحدهای فناور و همکاری دفتر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان هرمزگان و مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی بندرعباس، مطابق قرارداد فی مابین جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد.

** سبک زندگی در خوابگاه دانشجویی
گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، کارگاه «سبک زندگی در خوابگاه دانشجویی» 19 آذر ماه با حضور جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه برگزار کرد.
از آنجایی هر دانشجو باید قبل از ورود به زندگی خوابگاهی آموزش های کافی در زمینه مهارت های ارتباطی و... را کسب کنند این کارگاه ها به دانشجویان در حل مشکلات ارتباطی و روحی روانی چون افسردگی کمک شایانی خواهد کرد.

** انتشار کتاب ریاضیات مهندسی
کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته نوشته دکتر الیاس شیوانیان (عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد.
علی دل زنده مدیراجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر گفت: کتاب حاضر مطابق با سر فصل‌های ارائه‌شده توسط شورای عالی تدوین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و می‌تواند به‌عنوان درس ریاضیات مهندسی پیشرفته برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه جهت آشنایی با «معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی» برای رشته ریاضیات و کاربردها مفید بوده و با حذف برخی فصول می‌تواند به‌عنوان «ریاضیات مهندسی» برای دانشجویان دوره کارشناسی رشته‌های مهندسی تدریس شود.

**9283**1601**

نظر شما