شناسهٔ خبر: 29936306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

در روز سوم سفر به آفریقای جنوبی/

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از آژانس نوآوری «تی‌آ» در آفریقای جنوبی بازدید کرد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه برنامه های روز سوم سفر خود به آفریقای جنوبی، از آژانس نوآوری TIA بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در روز سوم سفر خود در راس یک هیات تجاری و فناور به آفریقای جنوبی از آژانس نوآوری TIAدر پرتوریا بازدید کرد.

این آژانس با سرمایه گذاری (بورسیه)، پژوهشگران و نوآوران را در زمینه‌های مختلف فناوری و نوآوری حمایت می کند. این بازدید با هدف آشنایی با ظریفت های موجود در آفریقا در زمینه علمی و فناورانه برای توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و آفریقای جنوبی صورت گرفت.

در این بازدید ضمن ارائه گزارش از فعالیت های این آژانس، دستاوردهای مراکز نوآوری ایران نیز معرفی شد.

در این سفر که با هدف توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و گسترش کسب و کار بین المللی از 18 آذرماه آغاز می شود و به مدت 4 روز ادامه دارد، شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های متناظر خود در آفریقای جنوبی و در محل اتاق بازرگانی آفریقا مستقر در ژوهانسبورگ دیدار و مذاکره می کنند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از روسای شرکت های دانش بنیان و مدیران صندوق های تامین مالی  فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرده است.

نظر شما