شناسهٔ خبر: 29927711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار ستاری با وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر به آفریقای جنوبی با وزیر آموزش عالی این کشور دیدار و دو طرف بر توسعه روابط تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از ژوهانسبورگ؛ در این دیدار با اشاره ،سفر پارسال خانم نالدی پاندور به ایران و دیدار با ستاری، بر تو سعه روابط علمی تاکید شد.
دکتر سورنا ستاری در این دیدار به آخرین دستاوردهای ایران در حوزه های نانو ،بایو ،سلول های درمانی و فناوری اطلاعات اشاره و بر وجود زیر ساخت‌های لازم برای توسعه روابط دو جانبه تاکید کرد .
نالدی پاندور ،وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی ضمن خوش آمد گویی و اشاره به فعالیت های علمی ایران گفت: در زمینه های مختلف علمی، زمینه برای توسعه روابط و مبادلات محصولات فناورانه وجود دارد.

<div id="video-display-embed-code_2937169" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2300313/2937169?width=400&height=300"></script></div>

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از مدیران شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک و صندوقهای مالی فناوری به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرد.

معاون علمی در روز سوم این سفر، باوزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی با هدف بررسی راه کارهای و توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین دو کشور و گسترش تعاملات علمی ونیروی انسانی متخصص دیدار و گفت و گو کرد.
از دیگر برنامه های ستاری در این سفر ، بازدید از نمایشگاه علم و فناوری و موسسه فناوری نوآورانه آفریقای جنوبی است.
همچنین، معاون علمی در افتتاحیه مجمع علم جنوب آفریقا نیز سخنرانی خواهد کرد.
آفریقای جنوبی با جمعیت و درآمد ناخالص ملی بالا با کشورهای متعددی در سراسر دنیا در حوزه اقتصادی و تجاری همکاری می کند.
سفر هیات ایرانی و شرکت های دانش بنیان به آفریقای جنوبی نیز با هدف افزایش سطح همکاری ها و تجارت فناوری بین دو کشور صورت می گیرد.
این در حالی است که آفریقای جنوبی مهم ترین کشور حوزه آفریقا محسوب می شود و این کشور جزء 4 کشور اولویت دار در ستاد آفریقای وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.
 
توافق شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های آفریقای جنوبی
شرکت های دانش بنیان ایرانی با انعقاد قرارداد با شرکت های آفریقای جنوبی توسعه بازار محصولات خود را میسر کردند. در نشست تجاری ایران و افریقای جنوبی، شرکت های ایرانی موفق به جلب نظر شرکت های متناظر و فروش محصولات خود شدند. شرکت مبین وان ، رسانه صوت وتصویر ایرانی یادداشت تفاهمی برای همکاری مشترک با طرف آفریقای جنوبی امضا کرد. تفاهم نامه در حوزه فناوری اطلاعات ، خدمات مهندسی و کودهای ارگانیک از دیگر موضوعات قراردادها بود.
 
وجود ظرفيتهاي مناسب براي شرکت هاي دانش بنيان در آفريقاي جنوبي
سفیر ایران در آفریقای جنوبی گفت: ظرفیت های مناسبی برای شرکت های دانش بنیان در آفریقای جنوبی وجود دارد.
محسن موحدی قمی سفیر ایران در افریقای جنوبی با اشاره به اینکه بازار افریقای جنوبی ظرفیت های مناسبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی دارد ، افزود : افریقای جنوبی با ۵۵ میلیون جمعیت و بازار متنوع، زیست بوم مناسبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی محسوب می شود.
وی گفت: محصولات مختلف فناورانه شرکت های دانش بنیان ایرانی با توجه به هماهنگی های قبلی صورت گرفته با شرکت های متناظر در افریقای جنوبی با استقبال خوب بازرگانان روبرو شدند. سفارت جمهوری اسلامی ایران در افریقای جنوبی هم آماده همکاری با شرکت های دانش بنیان ایرانیست تا محصولات فناورانه ایران به بازار تشنه افریقا وارد شود.
موحدی قمی با اشاره به نشست تجاری ایران و افریقای جنوبی در روز گذشته گفت: فعالان اقتصادی زیادی درخواست همکاری مشترک و خرید محصولات فناورانه ایرانی را دارند که این خود دستاورد بزرگیست.

نظر شما