شناسهٔ خبر: 29927671 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سومین روز از سفر به آفریقای جنوبی صورت گرفت

دیدار معاون علمی رییس‌جمهور با وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی

معاونت علمی ریاست جمهوری

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با "نالدی پاندور" وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از مدیران شرکتهای دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات و برق و الکترونیک و صندوق‌های مالی فناوری به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرد.

معاون علمی در روز سوم این سفر، با وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی با هدف بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین دو کشور و گسترش تعاملات علمی و نیروی انسانی متخصص دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از نمایشگاه علم و فناوری و موسسه فناوری نوآورانه آفریقای جنوبی از دیگر برنامه‌های هیات تجاری و فناور همراه معاون علمی رییس‌جمهور در سفر به آفریقای جنوبی است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین، معاون علمی رییس‌جمهور در افتتاحیه مجمع علم جنوب آفریقا نیز سخنرانی خواهد کرد.

آفریقای جنوبی با جمعیت و درآمد ناخالص ملی بالا با کشورهای متعددی در سراسر دنیا در حوزه اقتصادی و تجاری همکاری می‌کند. سفر هیات ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان به آفریقای جنوبی نیز با هدف افزایش سطح همکاری‌ها و تجارت فناوری بین دو کشور صورت گرفته است.

آفریقای جنوبی مهم‌ترین کشور حوزه آفریقا محسوب می‌شود و این کشور جزء 4 کشور اولویت‌دار در ستاد آفریقای وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما