شناسهٔ خبر: 29911294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي طرح کاداستر از زمين خواري جلوگيري مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجراي طرح کاداستر از زمين خواري، کوه خواري و درياخواري جلوگيري مي کند و نياز است که همه دستگاه هاي اجرايي سازمان را در اين زمينه کمک کنند.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد هاشمي مقدم روز سه شنبه در آيين تکريم و معارفه مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالي اظهار داشت: اجراي طرح کاداستر و سنددار شدن زمين هاي ملي و کشاورزي کمک بزرگي هم به روستائيان در زمينه تثبيت اراضي خود مي کند.
وي در ادامه با انتقاد از اينکه اعتبارات طرح کاداستر امسال در جاي ديگري هزينه شد، گفت: بايد از انحراف بودجه سال آتي در اين زمينه جلوگيري کرد.
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک بدون اشاره به ميزان اعتبار اختصاص يافته در زمينه اجراي طرح کاداستر گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده براي اجراي اين طرح به طور کامل تخصيص نيافت و اين در حالي است که در جامعه از زمين خواري، کوه خواري و دريا خواري ها انتقاد مي شود.
هاشمي مقدم افزود: در خراسان شمالي تنها براي يک چهارم از زمين هاي ملي، طرح کاداستر اجرايي شده است و اين بدان معنا است که در باقي عرصه ها، زمينه براي تخلف، تجاوز و زمين خواري وجود دارد و طرح کاداستر مي تواند از تخلف ها جلوگيري کند.
وي در بخش ديگر سخنان خود درباره اجراي طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگي گفت: نياز بود زيرساخت ها براي خدمات رساني به مردم فراهم شود و در اين باره گام هاي بزرگ و خوبي برداشته شده است.
هاشمي مقدم اظهار داشت: اين سازمان در آستانه 100 سالگي خود، به واسطه فعاليت سنتي، با انبوهي از کاغذ، کارها و مراجعه هاي روز افزون روبه رو بود و در اين باره بايد با استفاده از فناوري جديد از وضعيت مزبور خارج مي شد.
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک تصريح کرد: اين سازمان به دنبال آسان سازي خدمات رساني به مردم است و اکنون قريب به اتفاق خدمات در اين سازمان با استفاده از فناوري انجام مي شود.
بر اساس اين گزارش، در اين آيين از زحمات علي اصغر اسدي تقدير و قدرت حاجي پور به عنوان مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالي معرفي شد.
7185/ 6042
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما