شناسهٔ خبر: 29910189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد:

اجرای طرح کاداستر در ۵۰۰ میلیون هکتار از اراضی ملی

بجنورد- معاون اسناد سازمان ثبت اسناد گفت: در حال حاضر ۵۰۰ میلیون هکتار از اراضی ملی زیر پوشش طرح کاداستر رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هاشمی‌مقدم پیش از ظهر سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از دخل و تصرفات در اراضی ملی از بین دو میلیون هکتار اراضی ملی تنها ۵۰۰ میلیون آن زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته است.

هاشمی مقدم با بیان اینکه زمین خواری، کوه خواری و دریا خواری در فضاهای باز و بدون اسناد انجام می شود، افزود: سازمان ثبت اسناد با اجرای دقیق طرح کاداستر از این گونه تجاورها و دستبرد به اراضی ملی جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: بنابراین انتظار می رود درآمد و اعتبارات سازمان ثبت اسناد تنها در محل خود هزینه و جای دیگر تخصیص داده نشود چرا که بدون اعتبار نمی توان کاری انجام داد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد بیان کرد: همچنین از افرادی که دست کمک و مساعدت لازم را در اجرای طرح کاداستر ندارند خواستاریم تا در تنظیم لایحه بودجه سال ۹۸، انحراف مربوط به تخصیص درآمد سازمان ثبت اسناد و املاک را اصلاح کنند.

هاشمی مقدم با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر باید طی پنج سال انجام می شد، گفت: طی گذشت سه سال از اجرای این طرح تنها یک چهارم آن در خراسان شمالی اجرا شده، بنابراین برای اتمام آن تا سال آینده باید تلاش کرد.

شناسایی املاک مفسدان اقتصادی و بازگشت به بیت‌المال

وی در ادامه به شناسایی املاک مفسدان اقتصادی و بازگشت آن بیت المال اشاره کرد و گفت: یکی از پایه‌ های اساسی و مهم‌ پرونده‌های اختلاس و مفسدان اقتصادی، شناسایی املاک خاطیان بود که از حیف و میل بیت المال جلوگیری شد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد اظهار کرد: شناسایی پرونده های مفسدان اقتصادی توسط بانک های اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک بوده است.

هاشمی مقدم در ادامه به الکترونیکی شدن سازمان ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و افزود: این سازمان در سالگرد یک صد سالگی خود با انبوهی از کاغذ و پوشه رو به رو بود به طوری که بسیاری از خدمات به درب منزل می‌رفت و ساعت های زیادی وقت تلف می شد اما با فرآینده الکترونیکی شدن کار مردم تسهیل شد.

وی تصریح کرد: اکنون تمام خدمات ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونکی انجام می شود و دیگر همچون گذشته وقت کسی تلف نیم شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از ایده‌های این سازمان را آسان‌سازی فرآیندها عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تدبیر و اقدامی مثبت، تمام اطلاعات و داده های آماری خود را اسکن و به صورت آرشیو قرار داده است.

وی تصریح کرد: باوجود اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات بسیار مهم برای خدمت رسانی به مردم انجام داده اما همچنان در برخی زمینه ها در مضیقه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از خدمات علی اصغر اسدی تقدیر و قدرت حاجی پور به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی معرفی شد.

نظر شما