شناسهٔ خبر: 29902028 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2 شرکت تعاوني توسعه و عمران در استان اردبيل راه اندازي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - مدير تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي استان اردبيل گفت: 2 شرکت تعاوني توسعه و عمران در شهرستان هاي نير و سرعين راه اندازي شده و براي تشکيل اين تعاوني ها در ساير شهرستان هاي اين استان تلاش مي شود.

به گزارش ايرنا ، نادر نعمتي روز سه شنبه در جلسه تشکيل شرکت تعاوني توسعه و عمران خلخال افزود: برخلاف ساير تعاوني هاي تشکيل شده در بخش هاي مختلف، فعاليت هاي شرکت توسعه و عمران شهرستان ها بسيار گسترده بوده و محدوديتي براي عضويت افراد با شخصيت هاي حقيقي و حقوقي در آن وجود ندارد.
وي اظهار داشت: تشکيل و راه اندازي شرکت هاي توسعه و عمران در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي با هدف تجميع منابع ، کوچک سازي دولت ، رونق اقتصادي مناطق ، حل مشکل بيکاري ، افزايش اعتماد عمومي به بخش تعاون و ورود عامه مردم به بخش تعاون است.
او گفت: محدوديت و شرايط سني خاصي براي عضويت در اين تعاوني وجود نداشته و عضويت در ساير تعاوني ها مانع از عضويت در اين تعاوني نشده و حتي در صورتي که بدلايلي برخي از افراد شرايط عضويت در آن را نداشته باشند مي توانند بصورت مشارکتي و سهامداري در آن فعاليت کنند.
نعمتي همچنين با اشاره به گسترده بودن فعاليت هاي اين تعاوني در مقايسه با تعاوني هاي ديگر افزود: واگذاري پروژه هاي عمراني دولتي و با ترک تشريفات به اين شرکت ، برخورداري از انواع معافيت هاي مالي و تعداد بالاي اعضاي آن از جمله مزاياي شرکت تعاوني توسعه و عمران شهرستان هاي مختلف استان است.
رضوان صادقي ، معاون فرماندار خلخال نيز در اين جلسه گفت: برغم ضعيف بودن فرهنگ تعاوني در جامعه و عملکرد ناموفق بسياري از تعاوني هاي اين شهرستان در گذشته همت مسئولان و مردم براي تشکيل تعاوني توسعه و عمران لازم است.
وي افزود: حل مشکلات اقتصادي متعدد جامعه نيازمند برنامه ريزي براي مشارکت عمومي مردم در امور اقتصادي است که اين امر با تشکيل اين تعاوني محقق مي شود.
7119/6018
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما