شناسهٔ خبر: 29882264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آذری‌جهرمی در همایش «تهران هوشمند»:

اقتصاد هوشمند نباید رانتی انجام شود/ از مدیران سنتی استفاده نکنیم

وزیر ارتباطات گفت: نظارت و مدیریت شهرداری باعث هوشمندسازی شهر تهران می‌شود و این امر باید توسط شهرداری انجام شود. اقتصاد هوشمند نباید بصورت رانتی انجام شود و فضا برای همه باز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری در همایش تهران هوشمند که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: ما می‌توانیم شهر تهران را هوشمندسازی کنیم. یکی از موارد هوشمندی بررسی آنلاین آلودگی و شرایط هوا در شهر تهران است که این آلودگی توسط چه خودرو‌هایی انجام می‌شود. البته وزارت فناوری اطلاعات در این بخش می‌تواند کمک کند.

وی افزود: امروز فناوری اطلاعات مسئول حمل و نقل اشتراکی است. امروز شهرداری تهران در بسیاری از کار‌ها ورود کرده است مثل کنترل ترافیک شهری و الودگی هوای تهران؛ لذا ما به سمت مدیریت شهری در حال حرکت هستیم اگرچه هنوز باید تصمیماتی گرفت تا به حد مطلوب رسید.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: شهردار باید ابزار‌های بیشتری برای هوشمندسازی انجام دهیم و از مدیران سنتی برای این کار استفاده نشود.

وی اضافه کرد: شهر هوشمند یک اقتصاد است و نمی‌توان به آن بی توجه بود. امروز شرکت‌های زیادی سنسور‌های آی او تی و دیتا‌های مختلفی را تولید می‌کنند و تخصص‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد، اما این‌ها نیاز به بازار فروش دارند. ما باید شاخص گذاری در این امر کنیم. نظارت و مدیریت شهرداری باعث هوشمندسازی شهر تهران می‌شود و این امر باید توسط شهرداری انجام شود. اقتصاد هوشمند نباید بصورت رانتی انجام شود و فضا برای همه باز باشد.

آذری جهرمی عنوان داشت: زیرساخت‌های هوشمندسازی بحث مهمی است که باید امکانات لازم فراهم شود. سامانه‌های هوشمند بحث دیگری است که در ارائه خدمات شهری تاثیرگذار است. امروز دولت الکترونیک یک شعار و شو نیست. ما مصادیقی در دولت الکترونیک روی میز داریم و با اجرای این‌ها در شهرداری بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه موضوع بعدی که در هوشمندسازی، شهر موثر است شهروند هوشمند است، گفت: شورای شهر مردم را برای آشنایی شهروندان انجام داده است. مردم باید بدانند که خلاف‌ها و مشکلات شهری را چگونه اطلاع دهند. شهرداری باید یک برنامه مدون آموزشی در فرهنگسرا‌ها و مکان‌های مختلف اجرا کند. ما باید نشست‌های مختلف برای مردم برگزار کنیم تا مردم با وظایف خود بیشتر آشنا شوند.

نظر شما