شناسهٔ خبر: 29853322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتايج ليگ هاي معتبر اروپايي؛

پيروزي پرگل بارسلونا مقابل اسپانيول در شب هنرنمايي مسي/ شکست منچسترسيتي برابر چلسي در ديداري جذاب

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- شاگردان والورده با پيروزي پرگل در دربي کاتالونيا توانستند جايگاه خود در صدر جدول را تثبيت کنند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، اسپانيول و بارسلونا از هفته پانزدهم لاليگا به مصاف هم رفتند که اين بازي با 4 گل به سود بارسا به پايان رسيد. بارسا با اين نتيجه 31 امتيازي شد و فاصله اش با سويا را به 3 امتياز رساند.
تيم بارسلونا در دقيقه 17 بازي با ضربه آزاد تماشايي ليونل مسي موفق شد از حريف همشهري پيش بيفتد. تيم مهمان در دقيقه 26 توسط عثمان دمبله به گل دوم هم دست يافت. ممسي با يک حرکت زيبا توانست دفاع حريف را بهم بريزد و توپ را در موقعيت خوب به دمبله برساند و اين بازيکن هم با يک ضربه دقيق دروازه را باز کرد. بارسا به حملاتش ادامه داد و در دقيقه 38 مي توانست به گل بعدي دست يابد اما دروازه بان حريف توانست ضربه سر راکيتيچ را دور کند و ضربه مسي هم در برگشت به تير خورد. بارسا سرانجام مزد حملاتش را گرفت و روي پاس پشت مدافعان دمبله و توسط سوارز به گل سوم رسيد. ليونل مسي که شب درخشاني را سپري کرد در دقيقه 65 با يک ضربه آزاد زيباي موفق شد گلزني کند تا اختلاف به 4 گل برسد. اسپانيول در دقيقه 72 روي يک ضربه آزاد توانست گلزني کند اما داور اين گل را به دليل آفسايد مردود کرد.

چلسي با برتري 2-0 مقابل منچسترسيتي به رده سوم رسيدو مي توان گفت به کورس قهرماني بازگشت. منچسترسيتي نيز با اين باخت، صدر را از دست داد. با شروع بازي، اين منچسترسيتي بود که مالکيت توپ را در اختيار خود داشت. اولين موقعيت خطرناک بازي نيز توسط سيتيزن ها خلق شد. رحيم استرلينگ در نزديکي دروازه صاحب توپ شد که ضربه آرام او در اختيار کپا قرار گرفت. چند دقيقه بعد او باز هم فرصت داشت تا دروازه چلسي را باز کند اما صبر بيش از اندازه او باعث شد تا مدافعين چلسي توپ او را دفع کنند. در ادامه بازي بيش تر در ميانه ميدان و با پاس هاي کوتاه در جريان بود. بازيکنان منچسترسيتي توپ را در اختيار داشتند و آبي پوشان لندني پرس آن ها را هدف قرار داده بودند. لروي سانه موقعيت خوبي براي باز کردن چلسي داشت که با حضور به موقع سزار آزپيليکوئتا توپ به کرنر رفت. در دقايق پاياني نيمه اول، اين چلسي بود که توسط انگولو کانته به گل رسيد. بعد از گل، چلسي چند دقيقه پاياني را بهتر بازي کرد و در پايان با نتيجه 1-0 به سود چلسي، دو تيم به رختکن رفتند.
با شروع نيمه دوم، چلسي کار را هجومي آغاز کرد. ضربه آزاد ويليان با سيو خوب از ادرسون مواجه شد. چند دقيقه بعد نيز ويليان موقعيت خوبي داشت که ضربه او آرام بود. بازي سرعت خوبي گرفته بود و ضربه آزاد کايل واکر با سيو خوب از کپا، راهي به دروازه نداشت. موقعيت خطرناک بعدي نيز براي چلسي شکل گرفت. گرفتن ضربه پدرو کار سختي براي ادرسون نبود. پس از اين موقعيت سيتي جلو کشيده بود و آبي پوشان لندني کار دفاع را انجام مي دادند. باز هم اين چلسي بود که توسط داويد لوئيز به گل رسيد. در ده دقيقه پاياني آبي پوشان لندني با کنترل بازي، اجازه خودنمايي به شاگردان پپ گوارديولا ندادند. شوت گابريل ژسوس با سيو ديدني از کپا همراه شد. داور در پايان چهار دقيقه اعلام وقت تلف شده کرد که پس از پايان اين زمان، بازي با نتيجه 2-0 به سود چلسي خاتمه يافت.
انگولو کانته (چلسي 1-0 منچسترسيتي): توپ پس از کش و قوس هايي، در سمت چپ به ادن هازارد رسيد. ستاره بلژيکي با ديد خوب خود انگولو کانته را پيدا کرد و هافبک ريزنقش فرانسوي با يک ضربه استادانه، توپ را وارد دروازه ادرسون کرد.
داويد لوئيز ( چلسي 2-0 منچسترسيتي): کرنر ادن هازارد با ضربه سر ديدني داويد لوئيز، وارد دروازه سيتيزن ها شد.

نظر شما