شناسهٔ خبر: 29849633 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

500 میلیارد ریال برای تامین علوفه دام عشایر اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر کشور در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی شنبه شب در نشست ستاد بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون وزیر و رئیس ستاد بحران کشور برگزار شد، افزود: بخشی از مراتع با خشکسالی و بحران بی آبی یا زلزله از بین رفته است و عشایر برای تامین علوفه مورد نیاز دام خود با مشکل روبه رو شدند.
بگفته وی، دولت برای تامین علوفه و آبرسانی مورد نیاز دام عشایر این میزان اعتبار را اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: تاکنون در قالب 17 مصوبه هیات دولت 500 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص یافته که یکی از مهمترین این مصوبات ، امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره‌ برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش کشاورزی است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت کشاورزی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور گفت: حمایت از بخش کشاورزی به صورت جدی در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.
وی افزود: مصوبه امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش کشاورزی است که در اجرای بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور تصویب شده است در صورت رفع موانع پیش رو، می‌تواند برای بازسازی بخشی از خسارت‌های وارده و احیاء تولید در بخش کشاورزی، بسیار کارگشا باشد.
موسوی افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی 260 میلیارد ریال برای جبران و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به بخش تولید گوشت مرغ هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خشکسالی و افت شدید منابع آبی به 4 هزار هکتار از باغات و مزارع این استان خسارت وارد کرده است.
ذبیح الله غریب افزود: در این بین 30 درصد از محصول گردو بر اثر خشکسالی از بین رفت.
وی ابراز امیدواری کرد: وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران در خصوص رفع نگرانی های کشاورزان این استان نسبت به بروز خشکسالی، نگاه ویژه ای به چهارمحال و بختیاری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این نشست محمد نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
هم اکنون بیش از 24 میلیون راس دام در کشور تحت مدیریت عشایر است که سهم مهمی در بخش اقتصاد کشاورزی ایران دارد.
به گزارش ایرنا، حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
2097/6199

نظر شما