شناسهٔ خبر: 29818486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر سیستان وبلوچستان مطرح شد ؛

حمایت از هنرمندان بلوچی با استناد به اصل 15 قانون اساسی/ راه‌اندازی استودیو و خانه‌های فرهنگ ‌برای ضبط اشعار خوانندگان و نشر آثار نویسندگان

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ وهنر رسانه ،هنرمندان خواستار توجه جدی دولت به آنها ، با توجه به اصل 15 قانون اساسی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدعباس صالحی پنجشنبه شب در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز و قصرقند در سالن همایش های بندرچابهار اظهار داشت: چابهار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که رئیس جمهوری تاکید ویژه ای برای توسعه این شهرستان دارند.

وی بیان کرد: چابهار ویژگی‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد که نیازمند نگاه ویژه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام توجه‌ها به توسعه چابهار معطوف شده است زیرا توسعه سیستان و بلوچستان را در پی دارد.

وی بیان کرد: چابهار اهمیت خاصی در زمینه‌های مختلف دارد و هنرمندان آن نیز نقش آفرین خوبی هستند و همیشه خوش می درخشند.

صالحی تصریح کرد: اهتمام و نگاه ویژه دولتمردان به پروژه های توسعه ای منطقه سال به سال در حاکمیت و دولت تقویت می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چابهار را دریچه توسعه ملی می دانیم باید نسبت های آن را با فرهنگ و جامعه رصد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اینک سیستان وبلوچستان حرکت به سوی کم کردن فاصله‌هاست و این استان کم کم بسوی شاخص های ملی و استاندارد قدم بر می دارد.

وی از استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس و فرمانداران استان خواست با نگاه های فرهنگی و مثبت بسیاری از مشکلات را مرتفع کنند.

صالحی با اشاره به تهیه تفاهمنامه‌ای با منطقه آزاد چابهار افزود: باید چابهار به یکی از پایگاه‌های مد و لباس و مدرسه هنر تبدیل شود  که در این باره همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سایر وزارتخانه‌ها خواست با پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های توسعه فرهنگی را همراه با توسعه اقتصادی پیش ببرند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر باید یکی از مهم‌ترین محرک های اقتصادی این استان باشد تا مسائلی چون بیمه هنرمندان، حمایت از فرهنگ های بلوچی، حمایت از هنرمندان و معیشت آنان و اقتصاد فرهنگ و هنر بصورت طبیعی تر در گردش باشد. 

صالحی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا به مسیر قابل اطمینان‌تری برسیم و توسعه فرهنگی و توسعه اقتصادی همراهی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: توسعه فرهنگی در چابهار نیاز است و باید پیش نیازهای آن بخوبی ارزیابی و تحلیل شود تا مشکلات دیگر پیش نیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رئیس جمهوری همیشه در مورد توسعه چابهار حرف می زند و مسئولان نگاه خوب و توسعه ای به این منطقه دارند.

بنابراین گزارش،رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار و شماری از هنرمندان نیز در این جلسه خواستار توجه بیشتر برای احداث و  راه‌اندازی سینما وخانه‌های فرهنگ ، حمایت از هنرمندان، توجه به اصل 15 قانون اساسی و حمایت از چاپ کتاب و راه‌اندازی استودیو برای ضبط شعرهای خوانندگان بلوچی شدند.

 

نظر شما