شناسهٔ خبر: 29815496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: توسعه چابهار رويکرد ملي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توسعه چابهار رويکرد ملي است که نقش موثري در ديپلماسي شمال و جنوب دارد.

به گزارش ايرنا سيد عباس صالحي پنجشنبه شب در ديدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان هاي چابهار، کنارک، سرباز و قصرقند در سالن همايش هاي بندرچابهار اظهار داشت: چابهار از اهميت بسيار زيادي برخوردار است به طوري که رئيس جمهوري تاکيد ويژه اي براي توسعه اين شهرستان دارند.
وي بيان کرد: چابهار ويژگي هاي فرهنگي و هنري بسيار زيادي دارد که نيازمند نگاه ويژه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تمام توجه ها به توسعه چابهار معطوف شده است زيرا توسعه سيستان و بلوچستان را در پي دارد.
وي بيان کرد: چابهار اهميت خاصي در زمينه هاي مختلف دارد و هنرمندان آن نيز نقش آفرين خوبي هستند و هميشه خوش مي درخشند.
صالحي تصريح کرد: اهتمام و نگاه ويژه دولتمردان به پروژه هاي توسعه اي منطقه سال به سال در حاکميت و دولت تقويت مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه چابهار را دريچه توسعه ملي مي دانيم بايد نسبت هاي آن را با فرهنگ و جامعه رصد کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هم اينک سيستان وبلوچستان حرکت به سوي کم کردن فاصله هاست و اين استان کم کم بسوي شاخص هاي ملي و استاندارد قدم بر مي دارد.
وي از استاندار سيستان و بلوچستان، نمايندگان مجلس و فرمانداران استان خواست با نگاه هاي فرهنگي و مثبت بسياري از مشکلات را مرتفع کنند.
صالحي با اشاره به تهيه تفاهمنامه اي با منطقه آزاد چابهار افزود: بايد چابهار به يکي از پايگاههاي مدولباس و مدرسه هنر تبديل شود و در اين رابطه همکاري لازم را انجام مي دهيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ساير وزارتخانه ها خواست با پيوست هاي فرهنگي پروژه هاي توسعه فرهنگي را همراه با توسعه اقتصادي پيش ببرند.
وي ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر بايد يکي از مهمترين محرک هاي اقتصادي اين استان باشد تا مسائلي چون بيمه هنرمندان، حمايت از فرهنگ هاي بلوچي، حمايت از هنرمندان و معيشت آنان و اقتصاد فرهنگ و هنر بصورت طبيعي تر در گردش باشد.
صالحي تصريح کرد: همه بايد دست به دست هم بدهيم تا به مسير قابل اطمينان تري برسيم و توسعه فرهنگي و توسعه اقتصادي همراهي بيشتري داشته باشند.
وي افزود: توسعه فرهنگي در چابهار نياز است و بايد پيش نيازهاي آن بخوبي ارزيابي و تحليل شود تا مشکلات ديگر پيش نيايد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان کرد: رئيس جمهوري هميشه در مورد توسعه چابهار حرف مي زند و مسئولان نگاه خوب و توسعه اي به اين منطقه دارند.
استاندار سيستان و بلوچستان نيز با تسليت حادثه چابهار اظهار داشت: دشمنان فکر مي کنند که با اين اقدامات مي توانند در روند پيشرفت جامعه تاثير گذار باشند.
احمدعلي موهبتي افزود: اتفاقات چابهار بايد به طور جدي پيگيري شود زيرا تاثيرات زيادي در کشور دارد.
وي تصريح کرد: چابهار ظرفيت هاي فرهنگي خوبي دارد که بايد از ظرفيت ها به خوبي بهره برد.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: نگاه به حوزه فرهنگ و هنر تضمين دهنده بخش هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي جامعه دارد.
وي تصريح کرد: سيستان و بلوچستان در خط مقدم امنيتي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي قرار دارد.
موهبتي بيان کرد: به دنبال تفاهم نامه 6 جانبه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه فرهنگ و هنر سيستان و بلوچستان هستيم.
وي گفت: با اقدامات فرهنگي مي توان تمام اقدامات دشمنان را در دو سوي مرزها خنثي کرد.
استاندار تصريح کرد: سيستان و بلوچستان شرايطي دارد که تمام اقوام و‌مذاهب از سراسر کشور در اين استان به خوبي و مسالمت آميز در کنار هم زندگي مي کنند.
وي بيان کرد: مردمان سيستان و بلوچستان خونگرم و مهمان نواز هستند و اميدواريم که با نگاه ويژه اي که رهبري معظم و دولت دارد شاخص هاي اين استان ارتقا پيدا کند.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: مردم بخشي از درآمدهاي خودشان را در زمينه فرهنگ و هنر هزينه کنند.
به گزارش ايرنا، رئيس شوراي اسلامي شهرستان چابهار و شماري از هنرمندان نيز در اين جلسه خواستار توجه بيشتر براي راه اندازي سينما، حمايت از هنرمندان، توجه به اصل 15 قانون اساسي و حمايت از چاپ کتاب و راه اندازي استوديو براي ضبط شعرهاي خوانندگان بلوچي شدند.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما