شناسهٔ خبر: 29528479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

مسئولان به جای نظریه پردازی عامل به رهنمودهای ولایت باشند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از مسئولان و قوای سه گانه انتظار است که چون در نظام ولایی مدیریت و سیاست گذاری مختص ولی امر است به جای نظریه پردازی رهنمودهای ولایت را خوب بفهمند و عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی صبح امروز (1 آذر) در اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی خراسان جنوبی در محل حسینیه جماران اظهار کرد: در مکتب شهید و شهادت باید به حیات برسیم چرا که شهید زنده کننده و احیاگر جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف آفرینش انسان سلوک و هجرت به مقصد قرب الهی است، گفت: قیمت هر انسان به میزان راهپیمایی در این مسیر و هجرت بزرگ است.

 

وی با اشاره به نقش دین، ادامه داد: دین برای این است که نگذارد ما در مسیر جا بمانیم و غفلت زده شویم؛ دین برای رسیدن انسان به حیات طیبه به انسان‌ها عرضه شده است.

 

حجت الاسلام حاج صادقی بیان کرد: انسان منهای دین در خسران است و با دین اشرف مخلوقات است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اولین کار دین این است که راه و مسیر را نشان انسان دهد، افزود: دومین کار دین راهبری می دهد و ولایت دست گیر انسان برای رساندن او به مقصد الهی است.

 

وی با بیان اینکه ابزار دادن سومین کار دین است و هر عبادتی به میزان تقرب است و نماز و روزه همه ابزاری برای رسیدن به قرب الهی است، عنوان کرد: همچنین دین مقصد را به ما می نمایاند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی اظهار کرد: نماز معراج و عامل پرواز انسان است و باید دنبال باطن نماز هم باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند می فرماید شهید به مقصد رسیده و عند ربهم یرزقون است، افزود: باید در برابر نعمت بزرگ شهادت شاکر باشیم چرا که شیرین ترین نعمت الهی است.

 

به گفته وی شهید یعنی کسی که دنیا را به استخدام خود درآورد و شهیدان زنده هستند و چون به مقام قرب الهی رسیده اند و زنده کننده جامعه هستند و برگزاری یادواره شهدا ما را از خواب غفلت بیدار می کند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه روحانیت در ماموریت وارث انبیاء و ائمه اطهار علیه السلام هستند، گفت: امروز توجه به ضرورت ماموریت های روحانیت در جامعه بیشتر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه روحانیت سخنگو و مدافع دین خداوند است، ادامه داد: جوانان باید بدانند دین خود را از چه کسانی یاد می گیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه فریاد حوزه های علمیه بر سر استکبار است و در حمله به دین ساکت نمی مانند، بیان کرد: باید استکبار، نفاق، آل سعود و جریان های غیر دینی بدانند که ممکن است روحانیت به خاطر مسائلی آرام جواب دهند اما اگر دشمنان در مقابل دین بایستند روحانیت نیز در مقابل همه دنیای استکبار خواهند ایستاد.

 

حجت الاسلام حاج صادقی خاطر نشان کرد: افتخار می کنیم که نظام ولایی و انقلاب اسلامی چهل سال به برکت بصیرت روحانیت و ولایتمداری و هوشیاری مردم پایدار مانده است.

 

وی تاکید کرد: در ادامه نیز پیوند عمیق امت با ولایت است که انقلاب اسلامی را حفظ و تداوم می بخشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از مسئولان و قوای سه گانه انتظار است که چون در نظام ولایی مدیریت و سیاست گذاری مختص ولی امر است به جای نظریه پردازی رهنمودهای ولایت را خوب بفهمند و عمل کنند.

 

حجت الاسلام حاج صادقی با تاکید بر اینکه باید در همه امور محوریت ولایت باشد، افزود: هر کسی با هر ادبیات و روشی غیر از مسیر ولایت را برود مسیر غیر انقلاب اسلامی را رفته چرا که تاکنون سکانداری ولایت ما را به این جایگاه رسانده است و امیدواریم دهه پنجم انقلاب را نیز انقلاب با ولایتمداری داشته باشیم.

 

 

 

 

نظر شما