شناسهٔ خبر: 29463366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدیه ای از جنس امید؛

رشد جهشی شاخص های سلامت در سرزمین اقوام و ادیان

ارومیه- ایرنا- عقب ماندگی های بخش سلامت آذربایجان غربی، سرزمین اقوام وادیان، در سالهای اخیر به همت دولت ترمیم شده و این خطه در آستانه جهشی بزرگ در شاخص های بهداشتی و درمانی است؛ جهشی که با بهره برداری از طرح های بیمارستانی و ارجاعی این استان را به یکی از مقصدهای گردشگری سلامت تبدیل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص تخت بیمارستانی برای هر یکهزار نفر در این استان نزدیک به یک تخت بود؛ این شاخص با افتتاح چندین طرح در سفر رییس جمهوری به 1.3 ارتقا یافت و به زودی و با افتتاح چندین طرح بزرگ درمانی نیمه تمام به 1.7 به ازای هر هزار نفر می رسد.
آذربایجان غربی در شاخص های مختلف بهداشتی نیز تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید در رده های پایین کشوری قرار داشت اما در زمان حاضر به رتبه هفتم کشوری ارتقا یافته است تا مردم این سرزمین زرخیر پذیرای هدیه ای از جنس امید باشند.
بخش توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با 220 تخت در کمتر از یک سال و بیمارستان 220 تختخوابی امام خمینی (ره) خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک تدبیر ارومیه از جمله طرح های مهم بخش درمان آذربایجان غربی به شمار می رود که در سفر رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های بیمارستانی که با همت دولت تدبیر و امید در استان در دست احداث بوده و جبران کمبودهای پیشین است که با اهتمام ویژه این دولت در راستای خدمت رسانی بهتر اجرایی می شود.
دکتر جواد آقازاده افزود: آذربایجان غربی که پس از استقرار دولت تدبیر و امید در کشور به کارگاه بزرگی برای اجرای طرح های بهداشتی و درمانی تبدیل شده، امروز به بار نشستن این طرح ها را نظاره گر است و این طرح های فاخر در صف افتتاح و خدمت رسانی به مردم قرار دارد.
وی ادامه داد: توسعه شاخص های بهداشتی و درمانی در آذربایجان غربی طی چهار سال گذشته نمادی از تلاش های امید آفرین دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی و ارتقای ارکان توسعه سلامت در جامعه است و می تواند به همه کشور تعمیم یابد.
آق زاده بیان کرد: 534 طرح بهداشتی و درمانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در استان اجرایی شده و تاکنون 270 طرح به بهره برداری رسیده است و 80 طرح دیگر نیز در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: این استان در شاخص های بهداشتی تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید در رده های پایین کشوری قرار داشت ولی در حال حاضر و با اقدامات انجام شده به رتبه هفتم کشوری ارتقا یافته است.
وی گفت: در زمان کنونی چهار هزار و 300 تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی وجود دارد که با بهره برداری از طرح های در حال احداث، این رقم به پنج هزار و 500 تخت افزایش می یابد.
آقازاده با بیان اینکه این استان پیش از این از لحاظ شاخص تخت های بیمارستانی در محرومیت قرار داشت، گفت: در حوزه تخت های بیمارستانی شاخص آذربایجان غربی پیش از دولت تدبیر و امید یک تخت به ازای هر یکهزار نفر بود اما اکنون به 1.3 تخت برای هر هزار نفر ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: امسال با بهره برداری از بیمارستان هایی که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد این شاخص به 1.7 می رسد و مردم به صورت ملموس دستاوردهای دولت تدبیر و امید را مشاهده می کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چندی پیش و در سفر به آذربایجان غربی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای گسترش عدالت در تمام نقاط کشور به ویژه استان هایی نظیر آذربایجان غربی به کار گرفته و طرح تحول سلامت نیز بنیاد این اقدامات دولت بوده است.
حسن قاضی زاده هاشمی افزود: یکی از وظایف اصلی حکومت ها تامین امنیت و فراهم کردن زمینه سلامت مردم به شمار می رود و بر همین اساس رییس جمهوری سلامت را جزو اولویت های مهم خود قرار داده و در آذربایجان غربی نیز تحول قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از تلاش های استاندار آذربایجان غربی و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: توسعه این استان در حوزه بهداشت و درمان بسیار مشهود بوده و این امر با تلاش مسوولان استانی به دست آمده و ستودنی است.
استاندار آذربایجان غربی نیز معتقد است که با اجرای طرح های عمرانی و زیرساخت بهداشتی و درمانی در استان، امیدواری ها برای افزایش شاخص های سلامت افزایش یافته است.
محمدمهدی شهریاری ادامه داد: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در درمان و پزشکی دارد و از اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان توانسته است تا رتبه هفتم کشوری را کسب کند جای امید برای ارتقا شاخص ها نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر افتتاح طرح های درمانی در ارومیه با وسعت بسیار زیاد، در شهرهای محروم آذربایجان غربی نظیر چالدران نیز طرح درمانی با چندین تخت جدید به بهره برداری رسیده است که نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم دارد.
به گزارش ایرنا، 534 طرح بهداشتی درمانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در استان اجرایی شده که تاکنون 270 طرح به بهره برداری رسیده است و 80 طرح دیگر نیز در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.
8137/3072

نظر شما