شناسهٔ خبر: 29436521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 10 درصد دانش آموزان کردستانی مشکل یادگیری دارند

سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس بررسی های انجام شده در سال تحصیلی جاری بیش از 10 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی در این استان با مشکل یادگیری مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود یک هزار و 900 دانش آموز پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی شاغل به تحصیل در مدارس عادی که دارای مشکل یادگیری هستند، شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز حدود 10 درصد جمعیت دانش آموزی این مقطع است، افزود: این دانش آموزان با وجود داشتن بهره هوشی مناسب در یک، 2 و یا سه درس که بیشتر خواندن، نوشتن و ریاضی است، دچار مشکل هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: این دانش آموزان توسط معلمان خود شناسایی و برای تست به مراکز اختلالات یادگیری مراکز ما معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه این دانش آموزان پس از شناسایی از خدمات توانبخشی فوق برنامه مراکز اختلالات یادگیری استان بهره مند می شوند، یادآور شد: بطور متوسط هر کدام از دانش آموزان شناسایی شده حداقل بین 30 تا 40 جلسه در این کلاس ها شرکت می کنند البته گاهی طول درمان یک دانش آموز شاید 2 سال طول بکشد.
رنجبر اضافه کرد: روزانه بیش از 380 دانش آموز به این مراکز مراجعه کرده و با شرکت در کلاس های درسی از راهبردهای آموزشی و راهکارهای توانبخشی مناسب با هدف پیشگیری از افت تحصیلی و کسب مهارتهای تحصیلی بهره مند می شوند.
وی گفت: تشخیص و مداخله زودهنگام مشکلات یادگیری مانع از بروز آسیب های جدی شده و عدم تشخیص به موقع منجر به سرخوردگی این دانش آموزان در زندگی می شود.
24 مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری با هدف شناسایی و توانبخشی اختلالات یادگیری و جلوگیری از شکست های تحصیلی در 10 شهرستان استان دایر بوده و با بهره گیری از 96 نیروی متخصص و کارشناس، و محیطی مناسب در راستای مشاوره، شناسایی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری فعالیت دارند.
7348/9102

نظر شما