شناسهٔ خبر: 29448221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰ درصد از دانش‌آموزان کردستانی مشکل یادگیری دارند

R7848/P1011199/S6,66/CT12

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شناسایی یک هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری خبر داد و گفت: ۱۰ درصد از دانش‌آموزان کردستانی مشکل یادگیری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پروش کردستان، خلیل رنجبر در کارگاه آموزشی مقیاس هوشی وکسلر4 که در سالن جلسات شهدای فرهنگی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تشخیص و مداخله زودهنگام مشکلات یادگیری مانع از بروز آسیب‌های جدی و عدم تشخیص به موقع باعث سرخوردگی این دانش‌آموزان در زندگی می‌شود.

وی گفت: 24 مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری با هدف شناسایی و توانبخشی اختلالات یادگیری و جلوگیری از شکست‌های تحصیلی در 10 شهرستان در سطح استان با بهره‌گیری از 96 نیروی متخصص و کارشناس و محیطی مناسب در جهت مشاوره، شناسایی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری فعالیت دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: روزانه بیش از 380 دانش‌آموز به این مراکز مراجعه و با شرکت در کلاس‌های درسی از راهبردهای آموزشی و راهکارهای توانبخشی مناسب با هدف پیشگیری از افت تحصیلی و کسب مهارت‌های تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

وی از شناسایی و پذیرش یک هزار و 900 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در مدارس عادی دوره ابتدایی استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از 10 درصد دانش‌آموزان کردستانی مشکلات یادگیری دارند و از جمله دلایل عمده بروز اختلال یادگیری ازدواج فامیلی، مصرف دارو، استفاده از اشعه ایکس در دوران بارداری، مشکلات روانی عاطفی مادر در دوران بارداری و سوء تغذیه و نامناسب مادر در دوران بارداری است.

رنجبر افزود: از جمله مخاطبان اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی هستند که علی‌رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی بوده، دچار مشکل هستند و به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراکز مراجعه و از خدمات آموزشی و حمایتی بهره می‌برند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان خاطرنشان کرد: تعداد جلسات حضور دانش‌آموزان در این مراکز و بهره‌مندی از روش‌های صحیح علمی و آموزشی بستگی به شدت مشکل مهارت و اختلال یادگیری آنان از 10 جلسه آغاز و تا 35 جلسه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما