شناسهٔ خبر: 29452824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۱۹۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در کردستان شناسایی شدند

سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: هزارو ۹۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری شناسایی و در مدارس عادی دوره ابتدایی استان پذیرش شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش استان کردستان، خلیل رنجبر در کارگاه آموزشی مقیاس هوشی وکسلر، اظهارداشت: تشخیص و مداخله زود هنگام مشکلات یادگیری مانع از بروز آسیب های جدی و عدم تشخیص به موقع باعث سرخوردگی این دانش آموزان در زندگی می شود.

وی افزود: ۲۴ مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری با هدف شناسایی و توانبخشی اختلالات یادگیری و جلوگیری از شکست های تحصیلی در ۱۰ شهرستان در سطح استان با بهره گیری از ۹۶ نیروی متخصص و کارشناس و محیطی مناسب در جهت مشاوره، شناسایی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری فعالیت دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: روزانه بیش از ۳۸۰ دانش آموز به این مراکز مراجعه و با شرکت در کلاس های درسی از راهبردهای آموزشی و راهکارهای توانبخشی مناسب با هدف پیشگیری از افت تحصیلی و کسب مهارت های تحصیلی بهره مند می شوند.

رنجبر با بیان اینکه بیش از۱۰ درصد دانش آموزان مشکلات یادگیری دارند، یادآور شد: از جمله دلایل عمده بروز اختلال یادگیری ازدواج فامیلی، مصرف دارو، استفاده از اشعه ایکس در دوران بارداری، مشکلات روانی عاطفی مادر در دوران بارداری و سوء تغذیه و تغذیه نامناسب مادر در دوران بارداری است.

وی بیان کرد: از جمله مخاطبان اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی هستند که علیرغم داشتن بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن و یا ریاضی است، دچار مشکل هستند که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراکز مراجعه و از خدمات آموزشی و حمایتی بهره می برند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تعداد جلسات حضور دانش آموزان در این مراکز و بهره مندی از روش های صحیح علمی و آموزشی بستگی به شدت مشکل مهارت و اختلال یادگیری آنان از ۱۰ جلسه آغاز و تا ۳۵ جلسه ادامه خواهد داشت.

نظر شما