شناسهٔ خبر: 29431712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

هوشیاری و حساسیت آیت‌الله خامنه‌ای باعث شکست حصر سوسنگرد شد

سردار «مرادعلی محمدی» بر نقش اساسی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در پیروزی عملیات شکست حصر سوسنگرد تاکید کرد و این پیروزی را ناشی از درایت و هوشیاری و حساسیت ایشان نسبت به فرمان حضرت امام خمینی (ره) آزادسازی این شهر دانست.

صاحب‌خبر -

هوشیاری و حساسیت رهبر معظم انقلاب باعث شکست حصر سوسنگرد شدسردار سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: بعد از سقوط خرمشهر، دشمن تهاجم گسترده‌ای برای تصرف آبادان و دزفول داشت که بر اثر مقاومت رزمندگان اسلام، با شکست مواجه شد.

وی افزود: سران ارتش بعث عراق برای جبران ۲ شکست متوالی و بهره‌برداری تبلیغاتی، تلاش خود را برای تصرف سوسنگرد متمرکز کردند و دشمن در ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ شهر سوسنگرد را به طور کامل محاصره و در ۲۵ آبان‌ماه نبرد خیابانی تن‌به‌تن رزمندگان اسلام در داخل سوسنگرد آغاز و در ساعت ۶:۳۰ روز ۲۶ آبان‌ماه در راستای اجرای فرمان امام، رزمندگان اسلام با شکستن حلقه محاصره دشمن، از شرق وارد شهر شدند و دشمن را از شهر بیرون راندند، که به این صورت پیشروی دشمن در جبهه‌های جنوب متوقف شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در خصوص نقش ارزشمند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در آزادسازی سوسنگرد، گفت: در عملیات شکستن محاصره سوسنگرد و آزادسازی این شهر، ایشان که در آن زمان نماینده حضرت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع بودند، نقش حیاتی و سرنوشت‌سازی را ایفا کردند.

وی در ادامه بیان داشت: علی‌رغم دستور لغو عملیات توسط «بنی‌صدر»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ساعت ۱:۱۰ بامداد روز ۲۶ آبان‌ماه با نوشتن نامه‌ای به فرمانده لشکر ۹۲ زرهی، موفق شد تیپ ۲ به همراه نیرو‌های سپاه، بسیج و نیرو‌های جنگ‌های نامنظم دکتر «مصطفی چمران» را به میدان بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما