شناسهٔ خبر: 29420185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقش رهبری در پیروزی حصر سوسنگرد تاریخی است

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل حفظ اثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بر نقش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در پیروزی عملیات شکست حصر سوسنگرد تاکید کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سردار محمدی مدیرکل حفظ اثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بر نقش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در پیروزی عملیات شکست حصر سوسنگرد تاکید کرد و این پیروزی را ناشی از درایت و هوشیاری و حساسیت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نسبت به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر دانست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: بعد از سقوط خرمشهر دشمن تهاجم گسترده‌ای برای تصرف آبادان و دزفول داشت که بر اثر مقاومت رزمندگان اسلام با شکست مواجه گردید.
سردار محمدی گفت:سران ارتش بعث عراق برای جبران دو شکست متوالی و بهره برداری تبلیغاتی تلاش خود را برای تصرف سوسنگرد متمرکز کردند و دشمن در ۲۴ آبان ماه ۱۳۵۹ شهر سوسنگرد را به طور کامل محاصره و در ۲۵ آبان ماه نبرد خیابانی تن به تن رزمندگان اسلام در داخل سوسنگرد آغاز و در ساعت ۶:۳۰ روز ۲۶ آبان ماه در اجرای فرمان امام راحل رزمندگان اسلام با شکستن حلقه محاصره دشمن از شرق وارد شهر شدند و دشمن را از شهر بیرون راندند و شهر سوسنگرد آزاد شد که به این صورت پیشروی دشمن در جبهبه‌های جنوب متوقف شد.
وی در خصوص نقش ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در عملیات شکستن محاصره سوسنگرد و آزاد سازی این شهر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که در آن زمان نماینده حضرت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع بودند نقش حیاتی و سرنوشت سازی ایفا نمود.
سردار محمدی در ادامه بیان داشت: علی رغم دستور لغو عملیات توسط رئیس جمهور وقت آقای بنی صدر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعت ۱:۱۰ بامداد روز ۲۶ آبان ماه با نوشتن نامه‌ای به فرمانده لشگر ۹۲ زرهی موفق شد تیپ دو به همراه سپاه، بسیج و نیرو‌های جنگ‌های نامنظم دکتر «مصطفی چمران» را وارد عمل نماید و از سقوط حتمی شهر جلوگیری به عمل آید.
این مقام مسئول با بیان اینکه هفت نفر از عزیزان استان کرمانشاه در مناطق عملیاتی سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند یادواره این شهدا در روز ۲۴ آبان ماه همزمان با مراسم دعای ندبه در حسینیه شهدا باغ فردوس کرمانشاه توسط هیئت خادم الشهدا برگزار گردید و همچنین از دیگر برنامه‌های این حماسه عظیم.
برگزاری جشنواره استانی ترنم حماسه (ویژه اجرای گروه موزیک یگان‌های مسلح استان کرمانشاه)، خاطره گویی و جلسه پرسش و پاسخ توسط اساتید دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان، پخش فیلم مستند سوسنگرد از شبکه استانی، انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر و...

نظر شما