شناسهٔ خبر: 29404036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حوادث جهان

گربـه هار یک بریتانیایی را کشت یک بریتانیایی به‌دلیل گاز گرفته شدن توسط یک گربه در مراکش جان باخت.به‌گزارش یورونیوز، اداره بهداشت عمومی انگلستان گفته است که این گربه به ویروس هاری مبتلا بود.این اداره به افرادی که به خارج از بریتانیا سفر می‌کنند، توصیه کرده از تماس با حیوانات در کشورهایی که این بیماری عفونی در آن وجود دارد، بپرهیزند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
 
 
بررسی فسیل پرندگان 75 میلیون ساله
 
محققان امریکایی پس از بررسی فسیل پرندگان 75 میلیون ساله بیان کردند که گذر زمان باعث تکامل آنها و زنده ماندن شان در طول تاریخ شده است.به‌گزارش ساینس، پرندگان امروزی بخشی از موجودات ماقبل تاریخی هستند که در گذر زمان موفق شده‌اند خود را با محیط زیست سازگاری دهند.«جسی آترتولت» از پژوهشگران امریکایی دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت:«آنچه این فسیل‌ها به ما نشان می دهد اینکه شکل جمجمه، بال‌ها و پرهای این پرندگان به همراه شکل استخوان‌ها تغییر کرده و برای پرواز کوچک تر و سبک‌تر شده است.»وی افزود: «آنالیز‌ها نشان داد که پرندگان امروزی بازماندگان پرندگانی بوده‌اند که در گذشته‌های دور گوشتخوار بوده و شکل منقار و پنجه هایشان نیز سازگاری یافته تا بتوانند از دانه‌ها و گیاهان نیز تغذیه کنند.»
 
نجات یک زن از گودال 10 متری
 
زن خوش شانس پس از سقوط بـــــــــــــــه گودال 10 متری به شکل معجزه آسایی زنده ماند.به‌گزارش میرر، این زن در حال پیاده روی در یکی از خیابان‌های شهر «لانژو» چین بوده که ناگهان زمین زیر پایش نشست کرده و به درون گودالی به عمق 10 متر سقوط کرده است.
تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می دهد که در پی این حادثه افسران پلیس و امدادگران دست به کار شده و این زن را از گودال خارج و به بیمارستان منتقل کردند.به‌گفته پزشکان، زن بسیار خوش شانس بوده که از این حادثه جان سالم به در برده است.
 
پرواز یوفو در آسمان کانادا
 
پرواز یوفوها در آسمان کبک کانادا شهروندان را شگفت زده کرد.
به‌گزارش سان، با دیده شدن این فضاپیماهای اسرار‌آمیز بار دیگر فرضیه وجود بیگانگان قوت گرفت.
فیلم پرواز یوفوها هزاران بار در فضای مجازی دیده شده است.به‌گفته شاهدان ماجرا  یوفوها پس از دقایقی پرواز در روز روشن ناپدید شده‌اند.
 
کمک  به بقای نسل کرگدن‌ها
 
یک پسربچه‌ برای کمک به حفاظت از بچه کرگدن‌ها در آفریقای جنوبی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. او در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کند و مردم را از سرنوشت بچه کرگدن‌هایی آگاه می‌کند که والدین‌شان توسط شکارچیان غیرمجاز شکار می‌شوند.این پسربچه ۱۱ ساله تاکنون توانسته است ۱۴ هزار یورو کمک خیریه برای نگهداری از این بچه کرگدن‌ها جمع‌آوری کند. هانتر می‌گوید: «همه چیز از دسامبر سال ۲۰۱۵ و زمانی آغاز شد که درباره بچه کرگدن‌هایی شنیدم که در منطقه حفاظت شده آکیلا رها شده‌اند. من می‌دانستم که کرگدن‌ها در معرض انقراض هستند و تصمیم گرفتم که با جمع‌آوری پول به آنها کمک کنم.» شاخ کرگدن در برخی کشورهای آسیایی ارزش بسیار زیادی دارد و این حیوانات به خاطر فروش شاخ‌هایشان در معرض انقراض قرار گرفته‌اند. بسیاری از مردم در کشورهایی مانند چین معتقدند که پودر شاخ کرگدن، سرطان را درمان می‌کند. اکنون تنها ۲۵۰۰ عدد از این گونه پستانداران در آفریقا وجود دارد.
 

کلمات کلیدی

گربـه هار

فسیل پرندگان

نجات یک زن از گودال

نظر شما