شناسهٔ خبر: 29393168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گوشت های وارداتی تحت نظارت کامل دامپزشکی است

مشهد- ایرنا- رئیس اداره بهداشت و نظارت بر مواد غذایی دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: نظارت های کارشناسان و بازرسان دامپزشکی بر گوشت های وارداتی از قبل از کشتار تا توزیع این گوشت ها را در بر می گیرد.

صاحب‌خبر -

دکتر غلامحسن صاحبی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت های دامپزشکی از هنگامی که سفارش واردات گوشت به کشور مربوطه داده می شود، آغاز شده و تا انتقال به کشور و توزیع آن ادامه دارد.
وی با بیان اینکه گوشت های وارداتی به 2 بخش گرم و منجمد تقسیم می شود، اظهار داشت: گوشت های منجمد بیشتر از کشور بزریل وارد شده و گوشت های گرم از کشورهای افغانستان، ارمنستان و استرالیا وارد می گردد.
وی گفت: گوشت های وارداتی از کیفیت لازم برخوردار هستند، تازیخ انقضای گوشت های منجمد حدود 9 ماه و برای گوشت های گرم چهار روز است.
صاحبی افزود: متولی واردات و تامین فراورده های گوشتی در کشور شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی است و در هر استان متناسب با سیاست های تنظیم بازار توزیع می شود.
وی اظهار داشت: بازرسان دامپزشکی خراسان رضوی بر نگهداری و عرضه گوشت های وارداتی در سردخانه ها و مراکز توزیع و فروشگاههای عرضه نظارت مستمر و دقیق دارند.
مقدار مصرف روزانه گوشت قرمز در خراسان رضوی 60 تن است که از این مقدار سه تن با گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار تامین می شود و بقیه آن تولید داخل استان است.
خراسان رضوی 7.1 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد.
این استان در حوزه گاوداری شامل صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز با ظرفیت 100 هزار راس گاو مولد است.
موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 320 هزار راس می باشد.
خراسان رضوی در مجموع 14،6 میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور در این استان تولید می شود.
3027 / 6053

نظر شما