شناسهٔ خبر: 29393411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گوشت هاي وارداتي تحت نظارت کامل دامپزشکي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس اداره بهداشت و نظارت بر مواد غذايي دامپزشکي استان خراسان رضوي گفت: نظارت هاي کارشناسان و بازرسان دامپزشکي بر گوشت هاي وارداتي از قبل از کشتار تا توزيع اين گوشت ها را در بر مي گيرد.

دکتر غلامحسن صاحبي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: نظارت هاي دامپزشکي از هنگامي که سفارش واردات گوشت به کشور مربوطه داده مي شود، آغاز شده و تا انتقال به کشور و توزيع آن ادامه دارد.
وي با بيان اينکه گوشت هاي وارداتي به 2 بخش گرم و منجمد تقسيم مي شود، اظهار داشت: گوشت هاي منجمد بيشتر از کشور بزريل وارد شده و گوشت هاي گرم از کشورهاي افغانستان، ارمنستان و استراليا وارد مي گردد.
وي گفت: گوشت هاي وارداتي از کيفيت لازم برخوردار هستند، تازيخ انقضاي گوشت هاي منجمد حدود 9 ماه و براي گوشت هاي گرم چهار روز است.
صاحبي افزود: متولي واردات و تامين فراورده هاي گوشتي در کشور شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي است و در هر استان متناسب با سياست هاي تنظيم بازار توزيع مي شود.
وي اظهار داشت: بازرسان دامپزشکي خراسان رضوي بر نگهداري و عرضه گوشت هاي وارداتي در سردخانه ها و مراکز توزيع و فروشگاههاي عرضه نظارت مستمر و دقيق دارند.
مقدار مصرف روزانه گوشت قرمز در خراسان رضوي 60 تن است که از اين مقدار سه تن با گوشت گرم وارداتي و گوشت منجمد با هدف تنظيم بازار تامين مي شود و بقيه آن توليد داخل استان است.
خراسان رضوي 7.1 ميليون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد.
اين استان در حوزه گاوداري شامل صنعتي، نيمه صنعتي و کوچک روستايي نيز داراي پنج هزار واحد داراي مجوز با ظرفيت 100 هزار راس گاو مولد است.
موجودي دام سنگين مولد و غيرمولد در استان 6 ميليون و 400 هزار نفري خراسان رضوي 320 هزار راس مي باشد.
خراسان رضوي در مجموع 14،6 ميليون واحد دامي دارد و سالانه يک ميليون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طيور در اين استان توليد مي شود.
3027 / 6053
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما