شناسهٔ خبر: 29385881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس فدراسیون کوهنوردی خبر داد

آمادگی برای میزبانی مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی در کشور/ محدودیتی برای کوهنوردی بانوان وجود ندارد

رئیس فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا میزبان مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی در کشور باشیم، گفت: هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در برنامه‌های کوهنوردی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

رضا زارعی در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: از جانب هیأت کوهنوردی خراسان رضوی توصیه‌نامه‌ای به باشگاه‌های زیرپوشش استان در راستای تخلفاتی که از جانب گروه گردشگری صورت می‌گرفت، صادر شد؛ اما ازآنجایی‌که گروه گردشگری زیرمجموعه اداره ورزش و جوانان و باشگاه‌ها نبودند، این توصیه‌نامه‌ به باشگاه‌ها فرستاده شد که پس از آن فدراسیون کوهنوردی توضیحات لازم را به اداره ورزش و جوانان و هیأت کوهنوردی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: از رویه وزارت ورزش و جوانان و آیین‌نامه و بخش‌نامه‌های وزارتی پیروی می‌کنیم و هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در برنامه‌های کوهنوردی وجود ندارد و حتی برای حضور بدون دغدغه بانوان در کوهستان، وزارت ورزش و جوانان در آیین‌نامه تأسیس باشگاه‌ها، اختیار تأسیس را به بانوان واگذار کرده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی افزود: امنیت کامل در تمام محیط‌های کوهستانی فراهم است و بانوان که نیمی از جمعیت کشور هستند، می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

زارعی درباره برگزاری میزبانی‌ها گفت: با توجه به شرایط اختصاصی در حال حاضر ترجیح می‌دهیم تا با اعزام نفرات به مسابقات بین‌المللی فعالیت را مدیریت کنیم؛ چراکه میزبانی‌ها نیازمند وجود زیرساخت است و فدراسیون کوهنوردی زیرساخت مناسبی را در اختیار ندارد و بسیار پرهزینه است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام میزبانی‌ها در برنامه‌های چهارساله اجرا شده و امیدواریم در زمینه یخ‌نوردی بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها میزبان جام‌جهانی باشیم؛ چراکه در این زمینه از ظرفیت خوبی برخورداریم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: دیوارهایی در منطقه پلور و دیوارهایی در شهر قزوین وجود دارد که حالت تمرینی دارند و از این پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کردیم و در پی نصب دیوارهایی در منطقه پلور با کمک وزارت ورزش و جوانان هستیم و تلاش می‌کنیم تا میزبان مسابقات جام جهانی یخ‌نوردی باشیم.

به گزارش فارس، در مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی استان سمنان، اسماعیل احمدیان‌چاشمی از بین 16 رأی مأخوذه با کسب 13 رأی سکان‌داری هیأت کوهنوردی استان را برعهده گرفت.

انتهای پیام/الف

نظر شما